صدور و تمدید ۴۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام

۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۱۰:۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۲۶۷۸۵۸
صدور و تمدید ۴۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام
مدیرکل استاندارد استان ایلام از صدور مجوز و تمدید 40 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در این استان خبر داد و گفت: تولید، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری و تشویقی بدون علامت استاندارد ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام، مهناز همتی اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد را نشانه تعهد، رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی دانست و افزود: مشاهده پروانه استاندارد، سلامت کالا را برای مصرف کننده تضمین می‌کند.

وی اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و استانداردسازی محصولات تولیدی استان، از ابتدای سال جاری تاکنون 40 فقره پروانه کاربردعلامت استاندارد اجباری در حوزه صنایع غذایی، ساختمانی، بهداشتی شیمیایی، مکانیک و فلزشناسی صادر و تمدید شد که از این تعداد 15 فقره پروانه صدور و 25 فقره آن تمدید بوده است.

مدیرکل استاندارد استان ایلام تصریح کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد، است.

همتی با بیان اینکه در طول این مدت 20 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد باطل و تعداد 19 فقره نیز تعلیق شده است، خاطرنشان کرد: کارشناسان این اداره کل بطور تصادفی از کالاهای تولید شده جهت ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استانداردهای ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط مذکور و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد 10 رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال تا با دریافت سریع پاسخ از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز