مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خبر داد:

احیاء و بازسازی ۲هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی جنگلی لرستان

۱۴۰۰/۰۹/۱۱ - ۰۰:۳۱:۰۵
کد خبر: ۱۲۶۸۷۲۷
احیاء و بازسازی ۲هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی جنگلی لرستان
شیرزاد نجفی از آغاز عملیات اجرایی احیاء و بازسازی بیش از۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ نجفی در پویش مردمی جنگلکاری با بذر که برای احیای جنگل‌های زاگرس به صورت همزمان و هماهنگ در استان های زاگرس نشین در مجموعه بام لرستان با حضور مقامات ارشد استان، دوستداران طبیعت، خبرنگاران، تشکل‌های مردمی و... برگزار شده بود با اشاره اینکه این پویش در ۱۱ استان زاگرس‌نشین و ۷۷ شهر به طور همزمان برگزار شده است، اظهار کرد: در لرستان نیز این مراسم در ۱۱ نقطه جنگلی استان به منظور احیای جنگل‌های زاگرس همزمان برگزار شده است.

او افزود: از امروز عملیات اجرایی احیاء و بازسازی بیش از دو هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های زاگرس با کاشت گونه‌های جنگلی و نهال‌های مناسب در سطح استان آغاز می‌شود.

نجفی میزان بارندگی در نقاط جنگلی مدنظر این پویش را بیش از ۳۰۰ میلی‌متر دانست و تصریح کرد: خوشبختانه استان لرستان در این خصوص مشکل خاصی ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری  لرستان با بیان اینکه مناطقی که جنگلکاری در آن صورت می‌گیرد باید دارای ۵۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا باشد، عنوان کرد: علاوه بر این، کاشت گونه‌های مرغوب و مناسب نیازمند نگهداری و مراقبت هستند به همین دلیل نقاط شناسایی‌ شده دارای طرح و نگهبان خواهد بود.

 نجفی با تاکید بر اینکه نهال به اندازه کافی در سطح استان تولید شده است، عنوان کرد: در ۸ نهالستان استان بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال آماده کشت تولید شده است.

او تاکید کرد: این پویش تا هفته منابع طبیعی با مشارکت مردم، انجمن‌های زیست‌ محیطی، جوامع محلی و خبرنگاران ادامه خواهد داشت و امیدوار هستیم بتوانیم جشن کاشت دو هزار و ۲۰۰ هکتار احیا و بازسازی اراضی جنگلی را در استان برگزار کنیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز