ساماندهی عرصه میدان شهدا مطابق فرهنگ رضوی

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۱۶:۳۰:۰۲
کد خبر: ۱۲۷۰۱۰۸
ساماندهی عرصه میدان شهدا مطابق فرهنگ رضوی
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: جای خالی فضاهای فرهنگی، اجتماعی با هویت مذهبی و جایگاه فاخر شهداء والامقام در میدان شهدا به شدت احساس می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مجید طهوریان عسکری عضو هیئت رئیسه  شورای شهر مشهد با اشاره به هویت معنوی میدان شهدا برای شهر مشهد گفت: میدان شهدا در ذهن مردم مشهد به عنوان یک محل تجمع و مکانی برای ساماندهی مبارزات انقلابی بوده که به دلیل نزدیکی به بارگاه منور ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) از هویت معنوی بالایی برخوردار است.

عضو شورای شهر مشهد افزود: به مرور و با گسترش شهر مشهد بر ازدحام و شلوغی این میدان نیز افزوده شده تا جایی که رفته رفته هویت شـهری و تـاریخی خود را از دست داده و به یکی از گره های مهم ترافیکی شهر تغییر شکل داد و مدیریت شهری را به سمت ساماندهی این میدان کشاند اما متاسفانه بعد از 17 سال دیگر نه از آن فضای معنوی اثری باقی مانده نه از خاطرات مردم و نه تنها مشکل ترافیکی این نقطه بر طرف نشد که خود گره ای بر این مشکل افزود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر در خصوص برنامه شورای ششم برای ساماندهی میدان شهدا گفت: جای خالی فضاهای فرهنگی، اجتماعی با هویت مذهبی و جایگاه فاخر شهداء والامقام در این میدان به شدت احساس می شود و جلسات کارشناسی با حضور نخبگان فرهنگی برای ساماندهی عرصه میدان شهدا در کمیسیون فرهنگی شورای شهر شکل گرفته است.

طهوریان عسکری با اشاره به ساخت و ساز های صورت گرفته گفت: در طرح ساماندهی فرهنگی عرصه میدان شهدا در نظر داریم بر مبنای فرهنگ رضوی، عرصه میدان شهدا به مکانی در خور شان جهانشهر مشهدالرضا(ع) تبدیل شود و باز هم محلی برای تجمعات فرهنگی و مذهبی با رعایت شان و کرامت مردم شهر مشهد باشد. انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز