مناطق محروم البرز از سهمیه قیر رایگان بی نصیب مانده‌اند

۱۴۰۰/۰۹/۲۵ - ۰۹:۲۲:۱۵
کد خبر: ۱۲۷۴۵۶۰
مناطق محروم البرز از سهمیه قیر رایگان بی نصیب مانده‌اند
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز گفت: علیرغم پیگیری های فراوان و به دلیل عدم توان مالی دهیاری ها مناطق محروم استان از سهمیه قیر رایگان بی نصیب مانده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، بهزاد رسولی زاده عصر چهارشنبه در نشست مشترک با رئیس شورای استان البرز، فرماندار واعضای شورای اسلامی شهرستان طالقان اظهار کرد: دو شهر طالقان و اشتهارد به عنوان مناطق کم برخوردار استان نتوانسته اند از ظرفیت ایجاد شده برای بهره مندی از قیر رایگان برای بهسازی معابر روستایی بهره ببرند و متاسفانه گاها این سهمیه به دیگر استان ها منتقل شده است.

وی با بیان اینکه 99 درصد مراجعات مردم به ادارات بنیاد مسکن در شهرستان ها مربوط به مشکلات طرح هادی است گفت: برخلاف تصور عموم بنیاد مسکن در این موضوع تنها تصمیم گیر نیست وبخشی از یک کمیسیون متشکل از جهاد کشاورزی، فرمانداران و راه وشهرسازی است بنابراین هرگونه تصمیم گیری در خصوص طرح های هادی باید مصوبه این کمیسیون را اخذ کند.

رسولی زاده رویکرد دولت جدید را حل مشکلات و مسائل روستاها با نگاه تولید محورعنوان کرد و گفت: بازگشت مردم به روستاها در این رویکرد مورد توجه است به شرط آنکه تغییرکاربری ها منجر به سخت وساز ویلا و ملک نشود و در جهت خودکفایی و تولید به کار گرفته شود.

وی با تاکید براینکه مبنای تصویب طرح های هادی و تجدید نظر در آن جمعیت ساکن و نرخ رشد است گفت: در وهله اول آمار رسمی سرشماری و در نهایت آمار شبکه بهداشت مبنای عمل ما خواهد بود . متاسفانه بخش اعظمی از روستاهای البرز به خصوص در شهرستان طالقان به دلیل شناور بودن جمعیت از امکان تجدید نظر در طرح هادی روستایی بی بهره اند.

رسولی زاده درپایان  با اشاره به اینکه طرح هادی البرز برای 262 روستا در کمتر از یک سال و در اوایل شکل گیری استان مصوب شده است گفت: امروز با مشکلات بسیاری در این بخش روبرو هستیم ودر این راستا مجموعه اقداماتی را با هماهنگی بنیاد مسکن کشور آغاز کرده ایم تا بتوانیم بخشی از مشکلات و مطالبات مردم را پاسخگو باشیم.

انتهای پیام

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز