سنندج بعنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد

۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۱۱:۲۳:۳۰
کد خبر: ۱۲۷۸۸۹۸
سنندج بعنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد
شهردار سنندج از انتخاب سنندج بعنوان پایتخت کتاب ایران خبر داد و گفت : امروز و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج بعنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ شهردار سنندج اظهار داشت: پایتخت کتاب، عنوانی فرهنگی است که از سال ۲۰۰۱ توسط یونسکو پایه‌گذاری شد و به شهرهای مختلفی در دنیا تعلق گرفت.

سید انور رشیدی بیان کرد : انتخاب پایتخت کتاب ایران از سال ۱۳۹۳ آغاز وبا اعلام فراخوان شبکه ترویج کتاب‌خوانی که زیر نظر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جای دارد و با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی، هر سال شهرهایی که داوطلب دریافت این عنوان هستند، برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند و داوران با انتخاب بهترین طرح‌های ارائه‌شده، پایتخت کتاب را انتخاب می کنند.

وی گفت : این شهرداری هم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد و نهاد کتابخانه های استان کردستان طرح و برنامه های خود را جهت انتخاب بعنوان پایتخت کتاب ارائه و در مهر ماه هم از طرح ارائه شده دفاع شد.

وی از انتخاب سنندج بعنوان پایتخت کتاب ایران خبر داد و گفت : امروز و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج بعنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

شهردار سنندج ضمن تبریک این انتخاب ارزشمند به تمامی شهروندان بویژه نویسندگان ، ناشران و دوستداران کتاب ابراز امیدواری نمود با همکاری تمامی دستگاههای فرهنگی بتوانیم گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی برداریم. اهواز ، نیشابور ، بوشهر ، کاشان ،یزد ، شیراز و سنندج هفت شهری هستند که تاکنون بعنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده اند.   

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز