ارتقای سواد منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود

۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۱۳:۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۲۷۹۸۷۵
ارتقای سواد منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود
مدیرکل دفتر امور اجتماعی‌و‌فرهنگی استانداری اردبیل ، سوادآموزی یکی از دغدغه‌های اجتماعی بر اساس الگوهای جهانی است که به دور از موازی کاری‌ها، ارتقای سواد به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه منجر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، رضوان باقلاچی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که به مناسبت چهل و دومین سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی برگزار شد اظهار کرد:در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی‌ها برای کاهش و ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در جامعه تدوین شده و باید با هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط این موضوع پیگیری و نهایی شود.
وی با بیان اینکه زکات علم، آموختن است افزود: امروزه شناسایی اسمی بی‌سوادان جامعه هدف در بخش‌های مختلف و تلاش برای ترغیب و تشویق افراد بی‌سواد به سمت آموختن وظیفه همگان به‌ویژه اعضای شورای پشتیبانی سواد آموزی است.
باقلاچی عنوان کرد: خوشبختانه در آخرین برآورد سازمان سوادآموزی ۹۵.۱درصد مردم استان سواد آموخته‌اند و طبق برنامه ۷ هزارو ۷۰۰نفر در دوره‌های مختلف سوادآموزی تحت پوشش قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: مصوبات این جلسه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود و دستگاه‌ها باید گزارش فصلی به دبیرخانه ارسال کنند تا تحقق و عدم تحقق مصوبات مشخص شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: از ظرفیت کانون‌های محلی از جمله بسیج، هیات امنای محلات و مساجد، شوراها، دهیاران و ... در بخش شناسایی و ترغیب افراد استفاده شود و بسترهای لازم برای سواد آموزی در مسجد، مدرسه ، منزل و محل کار فراهم شود.
وی تصریح کرد: مشوق‌های لازم، امکانات و تسهیلات ویژه در راستای جذب اشخاص بی‌سواد در نظر گرفته شود و نشریات، صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی در  رابطه با این موضوع اطلاع‌رسانی کنند.
در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گزارشی از آخرین وضعیت سواد آموزی استان ارایه کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز