امداد هوایی برای روستاهای محصور در اردبیل

۱۴۰۰/۱۰/۲۷ - ۱۰:۳۷:۴۰
کد خبر: ۱۲۸۷۱۱۳
امداد هوایی برای روستاهای محصور در اردبیل
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل، برای روستاهای گرفتار در برف و کولاک که راه‌های ارتباطی آنها نیز مسدود شده، امدادرسانی هوایی پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: برای روستاهای گرفتار در برف و کولاک که راه‌های ارتباطی آنها نیز مسدود شده، امدادرسانی هوایی پیش‌بینی شده است.

میرجعفریان افزود: با توجه به مسدود شدن راه‌های ارتباطی ۵۰۰ روستا که عمدتاً در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور واقع شده‌اند، در صورت نیاز غذایی و درمانی امدادرسانی هوایی برای این روستاها پیش‌بینی شده که توسط جمعیت هلال احمر و اورژانس انجام خواهد شد.

وی به بارش سنگین و بی‌سابقه برف تا ارتفاع ۵۰ سانتیمتر در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: تداوم این بارش‌ها در روزهای آینده نیز نگرانی‌ها را بر بسته بودن راه‌های روستایی دو چندان کرده و در کنار آن کاهش دما تا ۲۰ درجه زیر صفر و یخبندان ضرورت برنامه‌ریزی را برای امدادرسانی سریع افزایش داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل خاطر نشان کرد: در کنار هماهنگی راهداری، پلیس راه و سایر نیروهای امداد و نجات در داخل شهرها نیز به ویژه در شهر اردبیل ۱۰۵ دستگاه گریدر، لودر و کامیون را در قالب ۴۰ اکیپ با یک‌هزار و ۵۰ نفر به کارگیری کرده تا برف‌روبی را انجام دهند.

میرجعفریان از همشهریان خواست از پارک کردن خودرو در کنار خیابان خودداری کرده و به برف‌روبی سطح شهر به صورت شبانه کمک کنند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز