حاشیه شهر نیازمند مسیرهای دوچرخه است

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۱۰:۳۳:۳۷
کد خبر: ۱۲۸۷۵۶۵
حاشیه شهر نیازمند مسیرهای دوچرخه است
رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: عمده مسیرهای دوچرخه احداث شده در سال‌های گذشته، در مناطق برخوردار شهر بوده و با توجه به نگاه شورای ششم، مبنی بر توجه به حاشیه شهر، باید احداث مسیرهای دوچرخه در این پهنه‌ها را هم داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید حسین علوی مقدم با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد اهداف و سیاست‌های کلان متفاوتی را با احداث مسیرهای دوچرخه دنبال می‌کند، اظهارکرد: از جمله این اهداف می‌توان به ایجاد یکپارچگی بین مد حمل‌ونقلی دوچرخه و سایر مدهای حمل‌ونقل شهری، توسعه شبکه حمل و نقل پاک هم‌راستا با سیاست‌های کلان حوزه حمل‌ونقل، افزایش ایمنی دوچرخه‌سواران در معابر شهری و ... اشاره داشت.

وی افزود: در مطالعات جامع حمل‌ونقل طول کل مسیرهای دوچرخه پیشنهادی شهر مشهد، 265 کیلومتر پیش‌بینی شده است؛ با تحقق اعتبارات مورد نیاز در سال جاری، 237 کیلومتر مسیر دوچرخه در مشهد خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه پس از تکمیل 265 کیلومتر، بررسی احداث مسیرهای جدید در دستورکار شهرداری قرار می‌گیرد، گفت: احداث هر کیلومتر مسیر دوچرخه بین 500 تا 800 میلیون تومان برای مدیریت شهری هزینه دارد و لذا استقبال عمومی از این مسیرها بسیار حائز اهمیت است.

علوی مقدم از انجام 6 میلیون سفر شهری در روز خبر داد و تصریح کرد: در مطالعات جامع حمل‌ونقل سهم سفر با دوچرخه باید به 7 درصد برسد که درحال حاضر کمتر از 2 درصد است؛ یعنی 420 هزار سفر در روز باید استفاده از دوچرخه باشد.

وی با بیان اینکه عمده مسیرهای دوچرخه احداث شده در سال‌های گذشته، در مناطق برخوردار شهر بوده، گفت: نگاه شورای ششم، توجه به حاشیه شهر بوده و باید احداث مسیرهای دوچرخه در این پهنه‌ها را هم داشته باشیم. انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز