آموزش های لازم برای حفاظت از طبیعت باید داده شود

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۲۰:۵۵:۰۹
کد خبر: ۱۲۸۷۸۱۱
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: باید لز سوی دستگاه های متولی در حوزه های محیط زیست، منابع طبیعی و دامپزشکی آموزش های لازم به مردم داده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، رضوان باقلاچی در جلسه بررسی مشکلات زیست محیطی استان اظهار کرد: اگر در روستاها و شهرها مردم آموزش های لازم برای چگونه محافطت از محیط پیرامون خود ببینند بطور قطع با احساس مسوولیت بیشتر دغدغه مند می شوند.

وی بیان کرد:در آموزش و پرورش و مجموعه های تربیتی به جوانان و دانش آموزان جهت حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و حمایت از حیوانات و پرندگان آموزش داده شود که آموزش در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.

این مسوول حفاظت و حمایت از حیوانات را وظیفه همگانی بر شمرد و افزود: در بیشتر برنامه ها از ظرفیت مردم در نقاط مختلف استفاده می شود و بیش از ۴۰۰ روایت و آیه در  کتاب های معتبر در رابطه با حمایت از حیوانات وجود دارد و باید در شرایط سخت امروزی حامی حیوانات باشیم.

باقلاچی تصریح کرد؛مشارکت های مردمی از قبیل بسیج محلات، کانون های مساجد، اصناف و تشکل های مردم نهاد در حوزه های زیست محیطی، وضعیت آب و هوا و جانواران و حفاظت از خاک و طبیعت می تواند دستگاه های اجرایی را در راستای وظایف ذاتی خود کمک کند.

 

وی با اشاره به اینکه با حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی صدها مشکل دیگر حل خواهد شد گفت: در چهار محور اساسی برای حل معضلات اجتماعی و فرهنگی که نظارت مردم بر مردم، نظارت مردم بر قوا، نظارت قوا بر مردم و نظارت قوا بر قوا برنامه ریزی کرده ایم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت:تشکل های مردم نهاد می توانند در حوزه های مختلف با ظرفیت بیشتر در فعالیت کنند و طبق برنامه ریاست جمهوری در هر روستا باید یک تشکل مردم نهاد زیست محیطی راه اندازی شود تا محیط زیست و طبیعت از گزند مخربان در امان بماند.

وی اضافه کرد: شیوع ویروس فوق حاد پرندگان جز مسایل تهدید کننده فراگیر است که باید حهت مقابله و پیشگیری از توسعه و این ویروس برنامه داشته باشیم و همچنین حفاظت از گونه های نادر حیوانات و گیاهان دارویی از دیگر وظایف دستگاه های متولی است که نباید از کنار آن براحتی عبور کنیم.

در این جلسه مدیرکل دامپزشکی ، مدیرکل حفاظت محیط زیست و معاون منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ضمن تشریح عملکرد خود پیشنهادها و راهکارهای خود را ارایه کردند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز