تضمینی برای تیوپ سواری وجود ندارد

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۲۱:۰۳:۵۲
کد خبر: ۱۲۹۰۱۳۳
تضمینی برای تیوپ سواری وجود ندارد
رییس هیات اسکی استان اردبیل گفت: هیچ تضمینی برای تیوپ سواری در پیست های اسکی موجود در استان وجود ندارد، چرا که تیوپ سواری سبب حادثه زیادی در پیست ها شده است.

به گزارش خبر گزاری برنا از اردبیل، فاطمه محمدپور رییس هیات اسکی استان اردبیل با بیان اینکه بارش برف  امسال در اردبیل به نسبت به مدت مشابه  سال گذشته  بیشتر شده است، اظهار کرد: پیست اسکی آلوارس مهرگان علی رغم تلاش های شبانه روزی عوامل مجموعه فعال است اما به دلیل عدم بازگشایی راه مربوطه توسط راهداری  فعلا امکان رفت و آمد علاقه مندان به اسکی وجود ندارد و با هماهنگی های به وجود آمده در روزهای آتی شاهد بازگشایی جاده  آلوارس خواهیم بود 

فاطمه محمدپور با اشاره به تفریح همشهریان در فصل زمستان و مناطقی که ارتفاع بلندی دارند  افزود هیچ تضمینی برای بحث تیوپ سواری در  پیست های استان وجود ندارد چرا که  افراد حادثه دیده زیاد است و  اداره کل ورزش و جوانان هیات اسکی استان هیچگونه مسئولیتی در باره آسیب دیدگان در اینگونه تفریحات ناسالم ندارد. 

او  تصریح کرد: پیست اسکی آلوارس صرفاً برای اسکی است، در حالی که این تیوپ سواری سبب می‌شود که برای دیگران ایجاد حادثه کنندو  در یکی از وعده‌های بازی برای چند نفراز تیوب سواران  حادثه ای رخ داد  و علاوه بر اینکه برای خود حادثه ایجاد کردند، سبب ناهنجاری اجتماعی هم می‌شوند.

رییس هیات اسکی استان اردبیل خاطر نشان کرد متاسفانه هرسال با رسیدن این فصل زیبا به دلیل ناآشنایی و کم توجهی حضور خانواده ها در فضاهایی که گمان می کنند به یک تفریح چند ساعتی مناسب وشاد دست پیدا خواهند کرد اتفاقات ناشی از آن صدمات جبران ناپذیری را وارد می کند. سرخوردن از ارتفاع بلند با شیب بسیار تند برروی وسیله‌ای که هیچ‌گونه استانداردی ندارد و هرلحظه امکان سرنگون شدن آن و یا برخورد با مانع‌های اطراف کوه و دشت وجود دارد و احتمال آسیب رسیدن به افراد سوار آن می‌رود.

او  بابیان اینکه تیوب سواری برروی برف در سطوح غیر ایمن و با شیب تند روش مطمئنی برای شادی و سرگرمی نیست، عنوان کرد: این تفریح غلط و خطرناک بوده، هرگز تعادل لازم را در مسیر سپری کرده نخواهیم داشت و امکان برخورد با شی‌ء و اجسام فلزی و سنگین وجود دارد که موجب آسیب رسیدن به نخاع افراد و قطع نخاع وی می‌شود.

محمدپور با اشاره به اینکه شهرداری اردبیل بودجه ورزش های زمستانی که در این باره در نظر گرفته می تواند زمینه ساز رونق  اسکی در استان باشد عنوان کرد ترویج ورزش‌های سالم در جامعه می تواند نشاط و شادی را در بین مردم به ارمغان بیاورد و زندگی شادی را ایجاد کند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز