پیوند اعضای کودک مشهدی به چهار خردسال دیگر حیات دوباره داد

۱۴۰۰/۱۱/۱۳ - ۱۱:۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۲۹۳۶۵۵
پیوند اعضای کودک مشهدی به چهار خردسال دیگر حیات دوباره داد
پیوند اعضای حیاتی کودک پسر یک سال و نیمه مشهدی که دچار مرگ مغزی شده بود شامل قلبش به دختربچه‌ای سه ساله و کلیه‌ها و کبدش به سه خردسال دیگر، شکوفه‌های زندگی چهار نوپای مریض را از خطر خشکیدن و مرگ نجات داد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مسوول فراهم‌آوری اعضای پیوندی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه اعلام کرد: قلب "پوریا مطهری" شهروند خرسال مشهدی با تلاش گروه پزشکی و اورژانس ۱۱۵ از طریق امداد هوایی به تهران منتقل و در بیمارستان شهید رجایی آن شهر به کودک دختر اهل بیرجند پیوند زده شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نقل از دکتر ابراهیم خالقی گزارش داد: اهداکننده این مورد خاص کودک بود که مورد مناسب برای پیوند قلب وی در مشهد وجود نداشت. 

وی افزود: کودک بیرجندی در تهران منتظر پیوند قلب تحت مراقبت بود لذا بر اساس اولویت و نیاز فوری پس از هماهنگی و آزمایشهای لازم با مدیریت مرکز پیوند و درمان بیماریهای وزارت بهداشت، همکاری گروههای جراحان و واحدهای فراهم‌آوری دانشگاههای علوم پزشکی مشهد و ایران، مناسبترین فرد برای دریافت عضو پیوندی تشخیص داده شد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: جراحی برداشت قلب کودک دچار مرگ مغزی در مشهد توسط "دکتر حسین عباسی" انجام شد و بلافاصله این عضو با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز به تهران انتقال یافت.

وی گفت: همچنین کلیه‌های زنده‌یاد "پوریا مطهری" به دو کودک شش و هشت ساله دیگر که در رنج بودند و وضعیت وخیمی داشتند پیوند زده شد.

دکتر خالقی افزود: کبد این کودک مرگ مغزی هم روانه شیراز شد و در پیوند به کودک پسری ۲.۵ ساله در آن شهر امکان ادامه زندگی بخشید.  

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز