بهادری خبر داد:

ایلام به شبکه ریلی کشور متصل می شود

۱۴۰۰/۱۱/۱۷ - ۲۲:۰۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۹۵۲۹۹
ایلام به شبکه ریلی کشور متصل می شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: با پیگیریهای انجام شده برای اتصال استان به شبکه ریلی غرب کشور، آرزوی دیرینه مردم ایلام به تحقق پیوست و قطعه اول آن به طول 17 کیلومتر با برآورد اولیه 1600میلیارد ریال به پیمانکار واگذار گردیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام، عبدالله بهادری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: شبکه راه آهن استان ایلام با قابلیت اتصال شبکه ریلی کشور ایران به شبکه ریلی عراق در آینده می تواند دروازه ارتباطی کشورهای همسایه برای امر مهم عتبات عالیات و صادرات و واردات و حمل بار و مسافر باشد .

 وی با اشاره به اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری در آینده نه چندان دور در مرزهای استان ایلام و کشور همسایه پیش بینی می شود، افزود: اتصال شبکه ریلی ایران به راه‌آهن عراق محدودیت‌های حمل و نقل جاده‌ای را کاهش داده و باعث توسعه مبادلات تجاری دو کشور همسایه شده و همچنین توسعه گردشگری مذهبی بین آنها را نیز در پی خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد:  برنامه اتصال استان به شبکه ریلی کشور یکی از مطالبات اساسی مردم استان بوده  است و اتصال استان به شبکه ریلی غرب کشور به طول 75 کیلومتر  و برآورد هزینه 8000 میلیارد ریال در دست پیگیری می باشد که با مکاتبات عدیده و پیگیریهای انجام گرفته ، آرزوی دیرینه مردم به تحقق پیوست و قطعه ای به طول 17 کیلومتر با برآورد اولیه 1600 میلیارد ریال به پیمانکار واگذار شده است.

بهادری گفت:  انتظار می رود قطعات دوم و سوم هم عملیاتی  و نسبت به تامین اعتبار میزان 800 میلیارد تومان اقدام شود تا کل عملیات اجرایی شامل عملیات زیر سازی و ابنیه فنی به طول 75کیلومتر به اتمام برسد.

مدیرکل راه شهرسازی استان ایلام به فعالیت های انجام شده در حوزه راه های استان اشاره کرد و گفت: مسیر ایلام- ایوان- اسلام آباد به طول مسیر 125 کیلومتر می باشد که 75 کیلومتر آن در حوزه استحفاضی استان ایلام  قرار دارد و  نزدیک به 44 کیلومتر به صورت چهار خطه اجرا شده  و برنامه ریزی برای ارتقاء مابقی مسیر به چهار خطه و تبدیل به بزرگراه در حال انجام است.

بهادری با بیان اینکه تونل قلاجه نیز در این مسیر اجرایی  شد وعملیات روشنایی و تهویه آن به طور کامل به اتمام رسید، افزود: در این محور عملیات اجرایی کنارگذر شهر ایوان با هدف هدایت ترافیک به خارج از شهر به طول 9 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال اجرا است، علت کند بودن این پروژه کمبود اعتبار و وجود معارضین محلی و پرداخت خسارت زمین کشاورزان منطقه بود که این مهم به طور کامل برطرف شده و کلیه زمین های مسیر تملک و خسارت آن پرداخت شده است و به زودی عملیات اجرایی آن تسریع می گردد.

وی به محور ایلام- حمیل- اسلام آباد اشاره کرد و اظهار داشت:طول این محور 112 کیلومتر می باشد که 78 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان ایلام قرار دارد که از این 78 کیلومتر 38  کیلومتر به صورت چهار خطه اجرا شده و15 کیلومتر در دست اجرا می باشد ومطالعه 25 کیلومتر باقیمانده آن به انجام رسیده و تونل بزرگ آزادی 2 به طول 3250 متر در قالب دو قطعه در این مسیر تعریف شده و  پیمانکار قطعه اول آن مشخص شده و آغاز به کار نموده است.

مدیرکل راه شهرسازی استان ادامه داد:در این مسیر تقاطع های غیر همسطح ارغوان در ورودی شهر ایلام اجرایی شد، رو گذر ارغوان تکمیل و به بهره برداری رسید و  زیرگذر ارغوان با پیشرفت 90 درصد در دست اجرا است ضمن اینکه تقاطع های غیر همسطح کارزان و ورودی شهر سرابله نیز در دست اجرا می باشند.

بهادری به محور ایلام- بدره -دره شهر – پلدختر اشاره و تصریح کرد:  این محور به ‌طول 185 کیلومتر است که از این مسیر 150 کیلومتر در حوزه استحفاظی استان بوده که در سنوات گذشته 50 کیلومتر بهسازی شده و 10 کیلومتر صورت سه خطه انجام شده و 39 کیلومتر به صورت چهار خطه در دست اقدام می باشد.

وی با بیان اینکه چهار خطه ایلام  سه راهی ملکشاهی به طول 12کیلومتر و مبلغ اولیه پیمان 111 میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی 15 درصد  در حال اجرا است،خاطرنشان کرد:واریانت میشخاص به طول 3 کیلومتر در فروردین امسال به بهره‌برداری رسید و ادامه عملیات توسط پیمانکار جدید و به طول 4 کیلومتر شروع شده  و همچنین واریانت چشمه شیرین به طول 7 کیلومتر به صورت چهار خطه و با پیشرفت فیزیکی 55 درصد در حال اجرا است.

مدیرکل راه شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه چهار خطه ورودی دره شهر به طول 12 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 35درصد در حال اجرا می باشد،گفت:چهار خطه خروجی دره شهر - پلدختر در قالب دو قطعه در حال اجرا است که قطعه اول به طول 12 کیلومتر و پیشرفت فیزیکی 50درصد در حال اجرا و قطعه دوم به طول 6 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 10 درصد در حال اجرا است.

بهادری به محور مهران- دهلران- اندیمشک به طول 240 کیلومتر اشاره کرد و گفت: مسیر دهلران- اندیمشک به طول 120 کیلومتر است که 95 کیلومتر آن در حوزه استان ایلام قرار دارکه در حال حاضر12 کیلومتر به صورت چهار خطه تکمیل شده و 18 کیلومتر دیگر با پیشرفت فیزیکی 15 درصد  در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه 60 کیلومتر به صورت چهار خطه  در حال تجهیز کارگاه و شروع عملیات می باشد و مطالعات قطعه مهران- دهلران به طول 120کیلومتر انجام شده است،افزود:4 کیلومتر بهسازی محور در منطقه نصریان نیز پیمانکار مشغول تجهیز کارگاه برای آغاز عملیات اجرایی است و در مسیر مهران به دهلران دو تقاطع غیر همسطح سه راهی آذر با پیشرفت فیزیکی 40 درصد و تقاطع امام زاده سید حسن با پیشرفت فیزیکی 25 درصد در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه مسیر ایلام از میدان ارغوان - صالح آباد - مهران - پایانه مرزی به طول 102  کیلومتر اشاره کرد و گفت: 28 کیلومتر آن به صورت چهار خطه اجرا شده و  20کیلومتر باقیمانده در قالب چهار قطعه در دست اقدام می باشد.

بهادری افزود: قطعه اول ایلام صالح آباد به طول 11 کیلومتر در دست اجرا است که 9 کیلومتر از مسیر به بهره برداری رسیده است و 3 کیلومتر در دست اقدام می باشد در این مسیر یک تونل به طول 740 متر و یک تونل به طول 850 متر حفاری و کف برداری آنها به اتمام رسیده و لاینینگ تونل دوم کربلا (740) متری شروع شده است.

وی ادامه داد :قطعه دوم ایلام صالح آباد به طول 19 کیلومتر که 16 کیلومتر آن به صورت چهار خطه به بهره برداری رسیده و 4 کیلومتر باقی مانده در دست اجرا است و پیش بینی می شود تا پایان سال به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کنار گذر جنوب غربی شهر ایلام نیز و تقاطع غیر همسطح هفت چشمه به طول 3 کیلومتر در حال اجرا می باشد، اظهار داشت:قطعه سوم صالح آباد - مهران به طول 50 کیلومتر که 38 کیلومتر به صورت چهار خطه به بهره برداری رسیده و 2 کیلومتر محدوده پل کنجانچم شامل پل کیلومتر 55 به طول 60 متر به اتمام رسیده است و پل بزرگ کیلومتر 56 به طول 180متر نیز انجام و در حال اجرای عملیات روسازی و نصب هندریل می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه در منطقه کنجانچم نیز مسیر برگشت به طول 8 کیلومتر در حال اجرا است و از تقاطع سد شهید آل اسحاق تا شهر مهران نیز چهار خطه تکمیل و به بهره برداری رسیده است،تصریح کرد:در مسیرمهران تا پایانه مرزی به طول 11 کیلومتر که قبلا به صورت چهار خطه به بهره برداری رسیدهو  نیز پروژه شش خطه به طول 5 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 50درصد در حال اجراست.

بهادری به مسیر ایلام-ملکشاهی-مهران به طول ۹۱ کیلومتراشاره و خاطرنشان کرد: تقاطع غیر همسطح سه راهی ملکشاهی پل رو گذر این تقاطع با دو دهانه 19 متری تکمیل شده، عمده عملیات خاکبرداری و خاکریزی رمپ های ورودی و خروجی طرح به طول 1600 متر در حال اتمام است و عملیات رو سازی این طرح آغاز شده است، ضمن اینکه پس از تکمیل رو سازی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عملیات بیس و آسفالت پروژه را انجام خواهد داد و طرح تکمیل می شود.

وی با بیان اینکه چهار خطه ورودی ملکشاهی به طول 5.5 کیلومتر و در قالب دو قطعه با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال اقدام است که ادامه کار به مناقصه خواهد رفت و توسط پیمانکار جدید پی گیری خواهد شد،گفت:در محور ملکشاهی به مهران عملیات اجرایی واریانت پل شکسته به طول 3 کیلومتر متر شروع شده و پیشرفت این قطعه 30 درصد می باشد و در سنوات گذشته عملیات اجرایی واریانت ترشابه به طول 5.5 کیلومتر اجرا شده و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان به محور ایلام – سیروان و سیروان- بدره اشاره کرد و افزود:مسیر چشمه چاهی به طول 7 کیلومتر و در قالب دو قطعه درحال اجرا می باشد و  قطعه اول به طول 2 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در حال اجرا است و قطعه دوم به طول 5 کیلومتر 3 کیلومتر آن آسفالت شده و 2 کیلومتر باقیمانده در حال عملیات روسازی است.

بهادری با اشاره به اینکه این مسیر 7 کیلومتری 8 کیلومتر شهرستان سیروان را به مرکز استان نزدیکتر می کندآ اظهار داشت: راهسازی قاضی خان بدره به طول 13 کیلومتر به اتمام رسیده و در این مسیر یک رشته تونل به طول 235 متر و یک دستگاه پل بزرگ به طول 160 متر احداث گردیده است.

وی با بیان اینکه اصلاح مسیر قاضی خان - لومار به طول 20 کیلومتر برنامه ریزی شده که قطعه اول به طول 11 کیلومتر در دست اجرا است، تصریح کرد:با بهره برداری از محور لومار به بدره 80 کیلومتر مسیر شهرهای شمالی استان به شهرهای بدره- دره شهر و آبدانان نزدیکتر می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام به محور دره شهر- آبدانان- دهلران اشاره کرد و گفت:تونل عظیم کبیر کوه به طول 6 هزارو 550 متر طول در مجموع با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در دست اجرا می باشد که در نوع خود یک پروژه کم نظیر در سطح ملی است.

بهادری افزود: تونل اصلی کبیرکوه 4750 مترطول دارد که حفاری وکف برداری آن به پایان رسیده وعملیات لاینینگ شامل پوشش بتونی سقف و دیوارها آن در حال انجام است و تاکنون 1500 متر لاینینگ آن انجام شده و از سمت دره شهر نیز پیمانکارمشغول عملیات راهسازی، لاینینگ تونلهای کوچکتر مسیر، اتمام گالری به طول 200 متر درمقطع ریزشی و عملیات رو سازی می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز