طی آئینی و با حضور استاندار ایلام:

طرح گازرسانی به ۲۵ روستا و شهرک صنعتی هلیلان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

۱۴۰۰/۱۱/۲۱ - ۰۱:۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۲۹۶۷۶۸
طرح گازرسانی به ۲۵ روستا و شهرک صنعتی هلیلان افتتاح و کلنگ‌زنی شد
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: امروز طی آئینی با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسئولان محلی منطقه، گازرسانی به ۲۵ روستا و شهرک صنعتی در شهرستان هلیلان بمناسبت ایام الله دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام،عباس شمس‌اللهی با بیان اینکه در این آئین، گازرسانی به روستاهای والادشته، دره‌باریک و گراب با ۶۱ خانوار و همچنین گازرسانی به شهرک صنعتی هلیلان افتتاح شد، افزود: برای گازرسانی به این روستاها و شهرک صنعتی هلیلان، بیش از ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این روستاها و شهرک صنعتی، ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع گاز اجرا شده است، اظهار داشت: شهرستان هلیلان یکی از مناطق کمتر برخوردار استان می‌باشد که این شرکت در راستای محرومیت زدایی قدم‌های قابل قبولی برای رفع مشکلات این منطقه برداشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به ۲۲ روستای دهستان زردلان از توابع شهرستان هلیلان خبر داد و تصریح کرد: این روستاها شامل بان‌قلا، بانکلان، بیشی‌علیا، پیازآباد، پیامن‌سفلی و علیا و وسطی، تورم، چال‌خشک، چاله‌چاله، رودبره، سرچلوسکان وسطی و علیا و سفلی، سول‌آباد، گاودول، گولاب، کلکه، سره‌ویان، تیراندازگه، شهمیار و داربید‌کرنی هستند که طی مراسمی با حضور استاندار ایلام کلنگ‌زنی شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه تاکنون ۲۰ واحد تولیدی صنعتی در این شهرستان گازدار شده است، تصریح کرد: شهرستان هلیلان دارای یک شهر و ۵۹ روستا می‌باشد که تاکنون یک  شهر و ۲۰ روستای آن گازدار شده‌است و گازرسانی به ۲۲ روستای دیگر شهرستان نیز آغاز شده است.

شمس‌اللهی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این ۲۲ روستا بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای اجرای گازرسانی به این تعداد روستا ۶۵ کیلومتر شبکه توزیع گاز و ۳ ایستگاه تقلیل فشار نصب و ۴۲۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه شرکت گاز استان در ایام الله دهه مبارک فجر تعداد ۱۶۴ پروژه در اقصی نقاط استان را با حضور مسئولان استانی و محلی افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد کرد، گفت: شرکت گاز استان در راستای تحقق نامگذاری سال جاری و کمک به مناطق محروم استان برنامه‌های مدونی در دستور کار قرار دارده که به مرور زمان اجرایی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه در شهرستان هلیلان بیش از ۳ هزارو ۵۹۵ خانوار، مشترک گاز طبیعی هستند، گفت: تاکنون ۲ هزارو ۸۷۸ انشعاب علمک در مناطق شهری و روستایی شهرستان نصب و ۱۶۶ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز اجرا شده است.

طرح گازرسانی به ۱۳ روستا و ۱۴ واحد تولیدی صنعتی در دهلران افتتاح و کلنگ‌زنی شد

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: طی آئینی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام و جمعی از مسئولان محلی منطقه، گازرسانی به ۱۳ روستا و ۱۴ واحد تولیدی صنعتی در شهرستان دهلران بمناسبت ایام الله دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

عباس شمس‌اللهی با بیان اینکه در این آئین، گازرسانی به ۵ روستای علی‌آباد بزرگ و کوچک، گوراب بالا و پائین و فرخ آباد و همچنین ۱۴ واحد تولیدی و صنعتی گازدار شدند، افزود: با گازرسانی به ۵ روستای بخش زرین‌آباد و ۱۴ واحد تولیدی صنعتی شهرستان دهلران  بیش از ۶۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این پروژه ها بیش از ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع گاز اجرا شده است، اظهار داشت: با گازرسانی به این روستاها بیش از ۲۲۹ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از آغاز عملیات اجرایی و آئین کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی به روستاهای تختان، آگره‌بید، بیشه‌دراز، هاویان، کاور، چم هندی، ابوغویر و صمانه در ایام الله دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: با اجرای گازرسانی در این ۸ روستا، ۴۲۵ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

شمس‌اللهی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این تعداد روستا بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه و ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع گاز اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ایام الله دهه مبارک فجر، شرکت گاز استان ۴ واحد مرغداری، یک کارخانه آسفالت، ۹ واحد خدماتی تولیدی را گازدار نموده است، خاطرنشان کرد: این شرکت در راستای تحقق نامگذاری سال جاری و توجه به واحدهای تولیدی و صنعتی و محرومیت زدایی توجه ویژه‌ای به گازرسانی به صنایع استان داشته است.

شمس‌اللهی با اشاره به اینکه شهرستان دهلران دارای ۴ شهر و ۷۹  روستا می‌باشد که تاکنون ۴ شهر و ۶۳ روستای آن گازدار شده‌ است و تلاش می‌شود روستاهایی که دارای قابلیت گازرسانی هستند در کمترین زمان ممکن گازدار شوند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۶ واحد تولیدی صنعتی در این شهرستان گازدار شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه در شهرستان دهلران بیش از ۱۴ هزارو ۶۲۱ خانوار، مشترک گاز طبیعی هستند، گفت: تاکنون ۱۲ هزارو ۲۰۵ انشعاب علمک در مناطق شهری و روستایی شهرستان   نصب و ۸۲۱ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز اجرا شده است.

بسطامی

طرح گازرسانی به ۳ روستا و ۴ واحد تولیدی صنعتی در سیروان افتتاح شد

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: امروز طی آئینی با حضور نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام و جمعی از مسئولان محلی منطقه، گازرسانی به ۳ روستا و ۴ واحد تولیدی صنعتی در شهرستان سیروان بمناسبت ایام الله دهه فجر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

عباس شمس‌اللهی با بیان اینکه در این آئین، روستاهای سرابکلان، فاطمیه و قلعه وزیر با ۳۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند، افزود: برای گازرسانی به این روستاها و واحدهای تولیدی این شهرستان، بیش از ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این پروژه‌ها، ۷ کیلومتر شبکه توزیع گاز اجرا شده‌است، اظهار داشت: علاوه بر روستاهای سرابکلان، فاطمیه و قلعه‌وزیر، یک واحد تولیدی، یک واحد مرغداری و ۲ واحد خدماتی دیگر نیز گازدار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به اینکه گازرسانی به روستای هدف گردشگری و تاریخی سرابکلان از توابع شهرستان سیروان بمناسبت ایام الله دهه فجر به بهره‌برداری رسید، گفت: بدلیل قدمت تاریخی و باستانی روستا و عدم صدور مجوز حفاری در محوطه روستا از سوی میراث فرهنگی استان، اجرای گازرسانی به این روستا با تأخیر چند ساله شروع شد.

شمس‌اللهی افزود: طی ماه‌های پایانی سال گذشته با رایزنی‌های فراوان، جلسات مستمر و پیگیری‌های متعدد، سرانجام پس از انعقاد تفاهم‌نامه چگونگی اجرای عملیات حفاری با میراث فرهنگی استان، برآورد احجام کار و انتخاب پیمانکار مجری، از ابتدای سال‌جاری گازرسانی به روستای مذکور شروع شده است.

وی با بیان اینکه این روستا با ۱۹۷ خانوار با ۷۳۹ نفر جمعیت، بزرگترین روستای شهرستان سیروان است، اظهار داشت: روستای سرابکلان یکی از مناطق تاریخی و روستای هدف گردشگری است که با توجه به مطالبات مردمی و پیگیری‌های صورت گرفته برای دریافت خدمات مناسب و متناسب با سایر مناطق شهرستان، مورد توجه مسئولان استانی قرار گرفته‌ است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه تاکنون ۱۷۵ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان گازدار شده است، تصریح کرد: شهرستان سیروان دارای یک شهر و ۶۳ روستا می‌باشد که تاکنون تمام مناطق شهری و روستایی گازدار شده و این شهرستان نیز یکی از شهرستانهای سبز استان از نظر مصرف انرژی گاز می باشد.

شمس‌اللهی با بیان اینکه در شهرستان سیروان بیش از ۶ هزارو ۳۲۵ خانوار، مشترک گاز طبیعی هستند، گفت: تاکنون ۴ هزارو ۸۲۳ انشعاب علمک در مناطق شهری و روستایی شهرستان سیروان نصب و ۳۰۶ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع اجرا شده است.

شمس اللهی با بیان اینکه به منظور توزیع عادلانه خدمات در سطح استان بخصوص مناطق کمتر برخوردار، حفظ محیط زیست، جلوگیری از مصرف سوخت‌های فسیلی و تخریب جنگل‌ها، شرکت گاز استان قصد دارد که گازرسانی به روستاهای استان را به اتمام برساند، تاکید کرد: با افزایش سرانه گازرسانی خانوار در سطح کشور، تلاش می‌شود مجوزهای لازم برای روستاهایی که دارای قابلیت گازرسانی در اقصی نقاط استان هستند اخذ و در کمترین زمان ممکن گازدار شوند.

همچنین نماینده حوزه شمالی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی  در آئین افتتاح گازرسانی به روستای تاریخی سرابکلان گفت: روستای سرابکلان با توجه بافت تاریخی آن، هیچگونه خدماتی از جمله طرح هادی و غیره در آن انجام نشده‌است و فقط با تلاش مجموعه شرکت گاز استان، گازرسانی انجام شده که قابل تقدیر و قدردانی است.

علی اکبر بسطامی با بیان اینکه این روستا بزرگترین روستای شهرستان سیروان است و بدلیل دارا بودن بافت تاریخی، هرگونه ساخت و ساز در آن ممنوع شده است که انتظار می‌رود مسئولان استان با رعایت حفظ میراث فرهنگی، همچون شرکت گاز به مردم خدمات رسانی کنند، افزود: دستگاههای اجرایی می‌توانند با خدمات‌دهی به ساکنان این روستا، از شرکت گاز الگو برداری کنند.

وی بااشاره به اینکه افتتاح طرح‌ها و خدمات ارائه شده از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی خدمات زیادی به مناطق محروم استان  ارائه شده که با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز