آذربایجان‌غربی قطب کشاورزی و بهشت باغداری ایران است

۱۴۰۰/۱۱/۲۵ - ۱۶:۴۶:۲۵
کد خبر: ۱۲۹۸۵۷۸
آذربایجان‌غربی قطب کشاورزی و بهشت باغداری ایران است
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سهم ۳۳ درصدی آذربایجان غربی در تولید سیب کشور، بر لزوم افزایش صادرات این محصول به بازار مصرف کشورهای همسایه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، سیدجواد ساداتی نژاد امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه نیازمند بانک اطلاعاتی جامع در بخش کشاورزی برای برنامه ریزی منسجم هستیم، اظهار کرد: چرخه اقتصاد با واردات و صادرات رونق می‌گیرد و بخش کشاورزی نیز در مقایسه با سایر بخش‌ها در این زمینه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: مشکلات امروز در بخش کشاورزی مخصوصاً سیب درختی، مربوط به گذشته است و نیاز است با کمک هم این چالش ها را مرتفع کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دولت سیزدهم برای تقویت بخش کشاورزی ۵ اولویت اصلی داریم که با برنامه مشخص اجرایی می‌کنیم، گفت: ایجاد رصدخانه آمار در وزارت کشاورزی نخستین برنامه ما است که تا پایان ۱۴۰۱ فاز اولش را ایجاد می‌کنیم تا براساس آن برنامه ریزی های بهتری انجام شود.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی قطب کشاورزی و بهشت باغداری ایران به شمار می‌رود، افزود: برای وزارت جهاد کشاورزی، آذربایجان غربی از استان‌هایی است که در امنیت غذایی ایران حائز اهمیت بوده و نگاه ویژه ای به این استان داریم.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه سهم کشاورزی از تولید ناخالص ملی ۱۱.۷ درصد است، اظهار کرد: متأسفانه در بخش کشاورزی ارزش افزوده نداریم و عمدتاً خام فروش هستیم.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل نبود برندسازی، اغلب محصولات ایرانی با برند کشورهای دیگر به فروش می‌رسد و دلیل آن نداشتن نگاه اقتصادی به بخش کشاورزی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز