مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان: حجم ذخیره آب سد اکباتان ۶ درصد است

۱۴۰۰/۱۱/۲۶ - ۱۳:۰۴:۵۰
کد خبر: ۱۲۹۸۷۲۴
مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان: حجم ذخیره آب سد اکباتان ۶ درصد است
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: بر اساس آخرین آمار و بررسی انجام شده تا (۲۵ بهمن) حجم ذخیره آب پشت سد اکباتان به حدود ۶ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان همدان، «محمد ضروری» افزود: ۲ میلیون و ۷۰ هزار متر مکعب آب تا پایان روز ۲۳ بهمن پشت سد اکباتان ذخیره شده که درحال حاضر  ۶۲۰ لیتر در ثانیه از آن برای تامین آب مصرفی شهر همدان برداشت می شود.

 

وی اظهار داشت: با توجه به بارش‌های چند روز گذشته، امیدواریم رودخانه های بالا دست سد اکباتان جاری شود و از آن طریق حجم ورودی و ذخیره آب سد افزایش یابد.

ضروری ادامه داد: از ابتدای سال آبی جاری (یکم مهرماه ۱۴۰۰) تا پیش از ورود سامانه بارشی روزهای اخیر، بارش های قابل قبولی که موجب پر شدن سدها شود استان همدان ثبت نشده است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای استان همدان همچنین با اشاره به اینکه ۶ درصد از گنجایش سد آبشینه نیز پر شده است، افزود: این سد با گنجایش پنج میلیون متر مکعب، در حال حاضر ۲۹۵ هزار متر مکعب ذخیره آب دارد.

به گفته ضروری، سد شیرین سو نیز ۴.۴ میلیون متر مکعب گنجایش دارد که با ذخیره ۹۸۰ هزار متر مکعب آب، ۲۲ درصد حجم ذخیره آن پر شده است.

وی در رابطه با سد کلان ملایر نیز اظهار داشت: ۸۶ درصد ظرفیت این سد پر شده به نحوی که سد کلان با گنجایش ۴۵ میلیون متر مکعب درحال حاضر ۳۸.۵ میلیون متر مکعب آب دارد که بسیار خوب است.

ضروری با اشاره به اینکه ۲۸ درصد از گنجایش سد سرابی تویسرکان نیز پر شده است، افزود: در حال حاضر ورودی این سد اندک و حجم آن ۲میلیون و ۵۷۰ هزار متر مکعب است.

وی خاطرنشان کرد: ۸۲ درصد حجم سد کلان ملایر پر است و سد شنجور رزن نیز با کمترین حجم ذخیره آب نسبت به سدهای استان وضعیت مناسبی ندارد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: ۵۰۰ هزار متر مکعب از مخزن ۴.۷ میلیون مترمکعبی سد تازه ساز نعمت آباد اسدآباد نیز معادل ۱۰ درصد حجم ذخیره آن پر است.

وی ادامه داد: نیازمند مدیریت مصرف آب و اصلاح الگوی کشت در سطح استان همدان هستیم تا نه تنها از این شرایط عبور بلکه برای فصل بهار و تابستان نیز با وضعیت خاصی روبرو نشویم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز