در نشست خبری :

عملیات آبخیزداری در تمام نقاط حساس استان در حال انجام است / کاشت بیش از ۶ میلیون اصله نهال به یاد شهدا در لرستان

۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۲۳:۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۳۰۷۶۷۹
عملیات آبخیزداری در تمام نقاط حساس استان در حال انجام است / کاشت بیش از ۶ میلیون اصله نهال به یاد شهدا در لرستان
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: مجوز ۱۱ پاسگاه حفاظتی دیگر نیز با دستور استاندار لرستان اخذ شده است.

به   گزارش   خبرگزاری   برنا   از   لرستان   ؛   شیرزاد نجفی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد بود ضمن اشاره  به کمبود پاسگاه‌های حفاظتی در سطح استان ، اظهار کرد: خوشبختانه امسال در خصوص این نقصان اقدامات خوبی صورت گرفته و موفق به اخذ مجوز پاسگاه جدید نیز شده ایم که در این خصوص پاسگاه منطقه میربگ دلفان  در ایام الله دهه فجر افتتاح و پاسگاه  میانکوه شهرستان پلدختر نیز به بهره برداری رسید.

او افزود: پاسگاه شول‌آباد، سپید دشت و زلقی الیگودرزاز دیگر پاسگاه های حفاظتی در سطح استان است که تا چند روز دیگر به بهره برداری خواهد رسید و مجوز ۱۱ پاسگاه حفاظتی دیگر با دستور استاندار اخذ شده  که طی یک تا دو سال آینده احداث خواهند شد.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان تصریح کرد: ۷۵ درصد از استان لرستان را منابع ملی تشکل می دهد و از وسعت استان لرستان بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مربوط به حوزه منابع طبیعی است.

نجفی  با اشاره به طرح پویش جنگلداری، خاطر نشان کرد: در سطح استان لرستان نیز طی ۱۴ سال به یاد شهدای استان لرستان در قالب طرح شجره طیبه به یاد هر شهید، هزار درخت، بیش از ۶ میلیون اصله نهال کاشته خواهد شد.

او  با بیان اینکه عملیات آبخیزداری بیش از ۷۰ درصد به کاهش سیل کمک می کند،ادامه داد: عملیات آبخیزداری در تمام نقاط حساس استان در حال انجام است و هفت درصد رواناب های خرم رود از منطقه ریمله می‌آید و امروز بند خاکی درحوزه ریمله بیش از یک‌میلیون متر مکعب آبگیری دارد.

نجفی با اشاره  به مشکلات بام‌ شهر خرم‌آباد ، افزود: پایگاه اطفا حریق در محل بام شهر خرم‌آباد راه اندازی شده است که با هدف پایش حریق، تجهیز پد پرواز و استقرار بالگرد در این نقطه نیز در دستور کار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری  لرستان در راستای توسعه فرهنگ درختکاری و حفاظت از اراضی منابع طبیعی ، عنوان کرد:  روزانه بیش از ۲۰۰ هزار اصله نهال بین مردم عادی توزیع می‌شود و در سطح عموم بیش از ۷ هزار نفر عضو همیار طبیعت داریم که این عزیزان می‌تواند با منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

او بیان  کرد: در خصوص گزارش حریق، حوادث و مشکلات حوزه منابع طبیعی شماره تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ وجود دارند که بصورت شبانه‌روزی و رایگان بدون هیچ هزینه‌ای در اختیار استفاده عموم قرار دارند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز