استاندار مازندران: اجازه نمی دهیم خللی در روند بازار شب عید ایجاد شود

۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۱۲:۳۳:۲۸
کد خبر: ۱۳۰۹۴۶۵
استاندار مازندران: اجازه نمی دهیم خللی در روند بازار شب عید ایجاد شود
سیدمحمود حسینی پور، گفت: اجازه نمی دهیم وضعیت بازار به هم بریزد و خللی در روند بازار ایجاد شود. ‎

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران ، سید محمود حسینی پور در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که با حضور فرمانده سپاه کربلا استان و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار شد، با عنوان اینکه دبیرخانه تنظیم بازار باید در فعالیت خود تغییر و تحول قابل توجهی ایجاد کند، خاطرنشان کرد: دبیرخانه باید فعالانه در پیگیری امور و بررسی گزارش های مردمی نقش ایفا کند.

وی به فعالیت و نقش مجموعه صمت، جهاد کشاورزی، معاونت اقتصادی استانداری و نهادهای های نظارتی و تعزیرات و بسیج اصناف طی چند ماه اخیر و ضرورت توجه به نظرات کارشناسی در برنامه ریزی ها اشاره کرد و افزود: اگر می خواهیم در کنترل وضعیت بازار موثر باشیم باید بگونه ای همراهی کنیم که نتیجه حاصل شود.

استاندار گفت: ستاد تنظیم بازار هیچ ماموریتی مهم تر از تنظیم بازار ندارد و با پذیرش این مسئولیت، تلاش می بایست برای اثرگذاری بر بازار صورت گیرد. نظارت بیشتری بر مباشرین بازار باید انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه فضای روانی باید در تنظیم بازار ایجاد شود و افکارعمومی و مردم باید در جریان کار اخلالگران در بازار و گرانفروشان قرار گیرند، اظهار کرد: ۲۰۰۰ تن شکر از شاهرود خریداری شده است و در حال انتقال به استان مازندران می باشد. در آستانه شب عید باید بازار را اشباع کنیم و تعلل و تاخیر در اشباع بازار پذیرفتنی نیست چرا که نوروز متفاوتی را در پیش داریم. باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود و با مدیریت مناسب کمبودهای موجود را حل کنیم. ارائه آمار نادرست موجب گرانی می شود. اجازه نمی دهیم وضعیت بازار به هم بریزد و در کارگروهها با برگزاری جلسات پیش بینی های لازم انجام شده است. همچنین اجازه نمی دهیم خللی در روند بازار ایجاد شود.

حسینی پور تصریح کرد : نباید معطل جلسات شویم و باید در میدان مسائل را حل کنیم. باید با هماهنگی، اقدامات مهم را اجرایی کنیم و مصوبه های لازم اخذ شود.

حسینی پور تصریح کرد: باید مشکلات مردم حل شود چرا که مردم در انتظار اجرایی شدن مصوبات و خروجی سفر رئیس جمهور هستند. در ایام نوروز قطعا نیازمند رصد روزانه بازار هستیم و جلسات عملیاتی می بایست برگزار شود تا مسائل مهم انجام شود.

وی یادآور شد : پشت صحنه گرانفروشی ها باید مشخص شود و بازرسی های ویژه ای برای تسهیل کنترل بازار در ایام شب عید صورت گیرد.

وی اظهار داشت: در قبال این مردم وظیفه داریم و تعزیرات با تخلفات سنگین احتمالی باید برخورد سنگین کند. ذخایر کالاهای اساسی باید مورد رصد قرار گیرد و کمبودها بلافاصله جبران شود.

انتهای پیام

نظر شما