رئیس جمهور: ظرفیت‌های البرز در کشاورزی، صنایع و گردشگری باید شکوفا شود

۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۱۵:۳۷:۴۵
کد خبر: ۱۳۱۶۲۳۷
رئیس جمهور: ظرفیت‌های البرز در  کشاورزی، صنایع و گردشگری باید شکوفا شود
رئیس جمهور با بیان اینکه استان البرز دارای ظرفیت های مختلفی در حوزه های کشاورزی ،صنعتی و گردشگری است که باید شکوفا شود گفت: این استان به دلیل همسایگی با استان تهران دارای مزایا ،مشکلات و معایبی است .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه در ابتدای ورود خود به مرکز استان البرز در محل سالن اجتماعات موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۵ هزار شهید استان و خانواده جانبازان،ایثارگران و مدیران پرتلاش استان، اظهار کرد: آنچه که از ظرفیت ها در البرز داریم بسیار زیاد است.

وی افزود: در این استان زمینه های بسیاری برای رشد کشاورزی و صنایع تبدیلی وجود دارد ضمن اینکه شهرک های صنعتی و صنایعی نیز در استان فعال است و زمینه خوبی برای گردشگری در البرز نیز مهیا است.

رئیس جمهور با اشاره به وجود جمعیت مهاجر بسیار بالا در استان البرز گفت: در این استان تمام اقوام با همه گویش ها در کنار هم قرار گرفته اند و به حق ایران کوچک نام گرفته است که این خود مزیت و زمینه ای برای رشد و پیشرفت البرز می تواند باشد.

رئیسی با بیان اینکه گام هایی برای ارتقای البرز برداشته شده که لازم بوده ولی کافی نیست، افزود: مراکز تحقیقاتی و مراکزی داریم که می تواند در حوزه فناورانه بسیار موثر باشد و نیروی انسانی کارآمدی در استان وجود دارد که این ظرفیت در جاهای دیگر کمتر است ضمن اینکه نیروی انسانی کارآمد تحصیل کرده در البرز زیاد است که زمینه فکر زیادی دارد.

وی ادامه داد: پیش از این نمایندگانی از ریاست جمهوری با استاندار ، نمایندگان مجلس و نماینده مقام معظم رهبری در استان نشست داشته اند و مشکلات احصاء شده و در نشست شورای اداری مطرح و مصوباتی خواهیم داشت تا مشکلات استان به زودی مرتفع شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این رابطه مشکلات مردم و فرهیختگان ضروری و باید رسیدگی شود، گفت: برای من سفر در ماه مبارک رمضان مقداری سخت بود ولی چون تمام استان های کشور را می خواهم در گام اول بررسی کنم، این سفرها تداوم خواهد داشت و اگر چه مسوولان و رسانه ها به زحمت می افتند ولی بر من ببخشید این زحمت را.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این سفر با برکت باشد تا گره ای از مشکلات استان البرز بگشاید.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز