برگزاری مراسم احیاء شب‌های قدر ویژه زائران غیرایرانی در صحن غدیر

۱۴۰۱/۰۱/۳۱ - ۱۲:۲۸:۳۷
کد خبر: ۱۳۲۰۹۷۰
برگزاری مراسم احیاء شب‌های قدر ویژه زائران غیرایرانی در صحن غدیر
به مناسبت فرارسیدن لیالی قدر و سالروز شهادت امیرالمومنین علی(ع)، ویژه برنامه‌های عزاداری برای زائران غیرایرانی حرم مطهر به همت مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده که در اماکن متبرکه رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید محمدجواد هاشمی‌نژاد؛ مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی با بیان اینکه مراسم احیاء شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان از ساعت 21 در صحن غدیر حرم مطهر امام رضا(ع) ویژه زائران عرب زبان برگزار می‌شود، گفت: آیت الله نجم‌الدین طبسی؛ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله حیدری؛ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان در این مراسم به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

وی ادامه داد: قرائت دعای جوشن کبیر و زیارت امام حسین(ع)، اجرای مراسم قرآن به سر، عزاداری و ... از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی است.

مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی بیان کرد: شنبه 3 اردیبهشت ماه مصادف با شب شهادت حضرت علی(ع)، مراسم عزاداری ویژه بانوان و طلاب جامعه المصطفی(ص) ساعت 18 با سخنرانی سرکار خانم ماجده آل مرتضی با محوریت تدبر در آیات قرآن کریم و خطبه‌های نهج البلاغه در رواق دارالرحمه برگزار می‌شود.

هاشمی‌نژاد اضافه کرد: یکشنبه 4 اردیبهشت ماه نیز مقارن با سالروز شهادت امام علی(ع)، ویژه برنامه دیگری ویژه بانوان مکتب نرجس ساعت 18 با سخنرانی سرکار خانم ندا مشکوری با موضوع  نکات اخلاقی برگرفته از دعاهای روزانه ماه رمضان همراه با مسابقه فرهنگی و اجرای گروه سرود تدارک دیده شده است.

وی به برگزاری مراسم احیاء شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان در رواق غدیر ویژه زائران اردو زبان از ساعت 21 با سخنرانی حجج الاسلام سید سجاد مهدی رضوی هندی و سید سبط حیدر زیدی با موضوع برترین نمونه رهبری اشاره کرد و گفت: قرائت دعای جوشن کبیر و زیارت امام حسین(ع)، اجرای مراسم قرآن به سر، عزاداری و ... از دیگر بخش‌های این مراسم است.

برپایی کارگاه بازی و سرگرمی ویژه کودکان در شب‌های قدر

مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: با هدف بهره‌مندی والدین از فیوضات لیالی قدر، کارگاه بازی برای کودکان عرب، اردو، آذری و فرانسوی زبان در صحن غدیر، رواق کوثر و رواق دارالرحمه از ساعت 21 تا پایان مراسم تدارک دیده شده است که در این محیط برنامه قصه گویی، رنگ آمیزی و نقاشی، مداحی و سوگواری و برنامه قرآن به سر توسط مربیان و کارشناسان کودک اجرا می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز