۷۲۰۰ تن انواع ماهی از منابع آبی آذربایجان‌غربی برداشت می شود

۱۴۰۱/۰۱/۳۱ - ۱۳:۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۳۲۰۹۹۱
۷۲۰۰ تن انواع ماهی از منابع آبی آذربایجان‌غربی برداشت می شود
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت هفت هزار و ۲۰۰ تن انواع ماهی از منابع آبی استان طی سال جاری خبر داد.

به گزاش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، محمدباقر قریشی با بیان اینکه ۶۷۰۰ تن انواع ماهی سال گذشته از منابع آبی استان صید شد، افزود: پیش بینی می‌شود امسال این رقم به بیش از هفت هزار و ۲۰۰ تن انواع ماهی برسد.

وی ادامه داد: وجود منابع آبی غنی و متنوع در استان موجب شده این استان در سال گذشته رتبه اول را در تولید و برداشت ماهی از منابع آبی در بین استان‌های غیر ساحلی به خود اختصاص دهد.

قریشی گفت: میزان صادرات سالانه آبزیان از پایانه‌های مرزی استان در سال‌های اخیر بیش از یک میلیون دلار ارز آوری داشته اما پارسال با توجه به برخی موانع و شیوع کرونا این رقم کاهش یافت.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ تن انواع آبزیان مازاد بر مصرف استان به کشورهای مختلف از جمله عراق، آذربایجان، ارمنستان، روسیه و کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: پارسال بیش از هشت میلیون قطعه انواع بچه ماهی گرمابی در مرکز تکثیر شهید کاظمی پلدشت تولید و بمنظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و ایجاد اشتغال پایدار در منابع آبی نیمه طبیعی استان رها شد و امسال نیز این روند در راستای غنی سازی منابع آبی و حفظ ذخایر شیلاتی استان و کاهش فشار صید بر روی گونه‌های بومی ارزشمند ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز