مراسم گرامیداشت هفته کارگر در گروه صنعتی آذین خودرو برگزار شد

۱۴۰۱/۰۲/۰۶ - ۱۱:۵۹:۵۵
کد خبر: ۱۳۲۲۸۴۶
مراسم گرامیداشت هفته کارگر در گروه صنعتی آذین خودرو برگزار شد
همزمان با هفته کار و کارگر و با حضور مسئولان استانی نشست هم اندیشی و تکریم جایگاه کارگران در عرصه تولید در گروه صنعتی آذین خودرو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، در این مراسم که شامگاه دوشنبه برگزار شد نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی به آمارهای بین المللی در حوزه های مختلف نگاه می کنیم ایران جز پنج یا 10 کشور اول دنیاست و البته هیچ منطقی قبول نمی کند که ما در حصر و محدودیت باشیم ولی بتوانیم جز کشورهای پیشرو باشیم.

علیرضا عباسی با بیان اینکه ایران در حوزه سلول های بنیادین جز 5 کشور اول دنیاست و ما امروز به این دستاورد افتخار می کنیم، تصریح کرد: سوال این است که چطور ما در نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، سلول های بنیادین و هوافضا جز کشورهای برتر هستیم ولی در برخی از حوزه ها علی رغم ده ها سال سابقه فعالیت اما همچنان عقبیم. ما هر کجا که اراده کردیم و کار را به کاردان سپردیم رشد کرده ایم.

وی افزود: یکی از شرکت های دانش بنیان کرج در عرصه بیو تکنولوژی کیت تشخیص کرونا به 18 کشور از جمله آلمان، فرانسه و ایتالیا صادر می کند و این در حالی است که کرونا حدود دو سال است که دنیا را فرا گرفته است. با این اوصاف ما هر گاه که خواستیم، توانستیم و در بخش هایی هم که موفق نبوده ایم یا نخواسته ایم و یا دست های پشت پرده بوده تا ما اراده نکنیم.

عباسی با بیان اینکه با وجود نیروی انسانی متخصص در کشورمان ما تا به امروز در هر حوزه ای که اراده کرده ایم موفق بوده ایم، اضافه کرد: جمعیت دانشجویی در کشورمان نسبت به گذشته چند برابر شده ولی یکی از مشکلاتی که در سطح دانشگاه ها با آن مواجه ایم این است که ما تحقیق کردیم تا مقاله چاپ کنیم و این در حالی است که تحقیق علاوه بر چاپ مقاله باید منجر به رفع نیازهای کشور هم شود.

وی با تاکید بر اینکه ماحصل تحقیق نه تنها باید حرکت در مرزهای دانش باشد؛ بلکه باید مسائل و مشکلات کشورمان را هم حل کند، افزود: ما باید مسائل و مشکلات کشور را احصاء و برای حل این مشکلات به هر یک از دستگاه ها ماموریت بدهیم و اگر اینگونه عمل کنیم مطمئن باشید که جز کشورهای پیشرو خواهیم بود.

 

نماینده مردم کرج با بیان اینکه کارگران به عنوان زحمتکشان جامعه بسیار ارزشمند هستند و باید به آنها بها دهیم، تصریح کرد: ماحصل مجموعه کارگر و کارفرما تولید می‌شود و با رونق تولید در کشور اشتغال ایجاد و مشکل اشتغال، مسکن، ازدواج و ناهنجاری‌های اجتماعی حل خواهد شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: روز و هفته کارگر ایام مناسبی برای ارج نهادن به کارگرانی است که باعث پیشرفت و توسعه کشور می شوند ، چرا که کارگر نماد نوآوری، سازندگی، توسعه و تعالی کشور است و کارگران، یکی از ارزشمندترین گروه های جامعه هستند.

دارایی افزود : در اسلام، کارگران از ارزش و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند چرا که چرخ عظیم جوامع بشری با دست کارگران می‌چرخد و حیات ملت‌ها، مرهون کار و کارگری است. کارگران ایران به تاسی از آموزه‌های دینی در همه صحنه‌ها، چه قبل از انقلاب، چه دوران دفاع مقدس و چه در دوران سازندگی خوش درخشیده‌اند.

همچنین در این مراسم رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت استان البرز و رئیس گروه صنعتی آذین خودرو اظهار کرد:همه ما در اقتصاد مقاومتی باید از کار، کارگر و تولید، اشتغال و کارآفرینی حمایت کنیم و با تلاش برای اصلاح قوانین مربوط به حوزه کارگری و کارفرمایی باعث شویم این مناسبات سبب آبادانی و توسعه در کشور شود .

 

رضا رضایی ادامه داد :بعد از اقتدار نظامی کشور باید دارای اقتدار اقتصادی باشد  و امروز تولید کنندگان صنعتگران و کارگران سرداران و بزرگان صحنه اقتصادی کشور محسوب می شوند.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب طی این سال ها شعارهایی را انتخاب کردند که در مسیر توسعه اقتصادی کشور و مدیریت جهادی و کار و تلاش و تولید بوده اند، تصریح کرد: ما در جنگ شاهد مدیریت جهادی و جهادگونه از سوی رزمندگان کشورمان بودیم و بعد از جنگ این کارگران و صنعتگران بودند که جهاد کردند و در خط مقدم جهادگری تلاش کردند.

رضایی به اهمیت تولید دانش بنیان در نزد رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: تولید دانش بنیان به اقتدار اقتصادی کشورها وابسته است. در واقع امروز کشورهایی دارای اقتصاد قوی هستند که بتوانند تولید دانش بنیان داشته باشند و این مهم با کار جهادی، تولید و کارگری هوشمند و بادانش و مهارت امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر انقلاب به معنای نخوردن، نپوشیدن و صرفه جویی کردن نیست افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه کشور به گونه‌ای اداره شود که اگر اتفاقی افتاد توان ایستادگی در برابر آن را داشته باشیم و آنقدر قوی باشیم که تکانه سیاسی و اقتصادی ما را اذیت نکند. پس باید کار کنیم و کار کنیم و کار.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز