ظرفیت‌های مناسب ایران و جمهوری آذربایجان برای افزایش روابط تجاری

۱۴۰۱/۰۲/۰۷ - ۱۰:۵۷:۰۸
کد خبر: ۱۳۲۳۲۱۱
ظرفیت‌های مناسب ایران و جمهوری آذربایجان برای افزایش روابط تجاری
علی علیزاده، سفیر جمهوری آذربایجان در نشست با استاندار اردبیل، دو کشور همسایه ایران و آذربایجان ظرفیت‌های مناسبی برای افزایش روابط تجاری و اقتصادی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، علی علیزاده، سفیر جمهوری آذربایجان در ایران با اشاره به نشست با استاندار اردبیل اظهار کرد: دو کشور همسایه ایران و آذربایجان ظرفیت‌های مناسبی برای افزایش روابط تجاری و اقتصادی دارند.

وی افزود: با توجه به وجود ارتباطات تجاری از سوی فعالان اقتصادی ایران در آذربایجان و همچنین فعالان اقتصادی آذربایجان در ایران، این ارتباطات با تسهیل عبور و مرور مرزی بیش‌تر می‌شود.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران از بازگشایی مرزها در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: در دوران کرونا و با وجود بسته بودن مرزها با سایر کشورها، مرز جمهوری آذربایجان برای تردد و مبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران باز بود.

 تردد از مرزهای ایران و جمهوری آذربایجان تسهیل می‌شود

علیزاده ضمن ابراز خرسندی از  فراهم بودن زمینه مناسب فعالیت‌های اقتصادی برای شهروندان جمهوری آذربایجان در ایران و استان اردبیل، گسترش سرمایه‌گذاری‌ها در دو کشور با مشارکت فعالان اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

وی از افزایش پروازها بین دو کشور و ساده کردن تردد بین مرزها برای عبور و مرور  دو ملت خبر داد و افزود: اهالی ایران و جمهوری آذربایجان از دیرباز دارای ارتباطات و اشتراکات فرهنگی و دینی بوده‌اند که همچنان این ارتباطات برقرار است.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران ضمن قدردانی از میهمان‌نوازی استان اردبیل گفت: با تسهیل تردد از مرز دو کشور، گردشگری سلامت نیز همگام با مبادلات تجاری تقویت می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز