بخاطر احتمال بالای هم گروهی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی به مسابقات جهانی اعزام نشدیم

۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - ۱۰:۳۷:۰۶
کد خبر: ۱۳۲۴۶۹۵
بخاطر احتمال بالای هم گروهی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی به مسابقات جهانی اعزام نشدیم
سرمربی اردبیلی تیم ملی شمشیربازی جوانان ایران: بخاطر احتمال بالای همگروهی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی, به مسابقات جهانی اعزام نشدیم

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، صادق آرامش سرمربی تیم ملی اپه جوانان و امید کشورمان، درباره زمان آغاز اردو‌های تیم ملی شمشیربازی اسلحه اپه زیر ۲۳ سال و مسابقات پیش‌روی این تیم، اظهار داشت: پس اتمام رقابت‌های جوانان قهرمانی آسیا در ازبکستان با روز‌های تعطیل زیادی مواجه شدیم و از طرف دیگر باتوجه به عدم شرکت تیم جوانان در مسابقات قهرمانی جهان تصمیم گرفته شد تا اردو‌های تیم زیر ۲۳ سال و جوانان اسلحه اپه از اوایل مرداد ماه از سر گرفته خواهد شد. البته تمرینات تیم ملی بزرگسالان با توجه به حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا از اوایل خرداد ماه شروع خواهد شد.

وی افزود: با اطلاعاتی که دارم، فکر می‌کنم مسابقات شمشیربازی جوانان و امید‌های قهرمانی آسیا قرار است اواخر آذر ماه به میزبانی کشور تایلند برگزار شود. امیدوارم ضمن تکرار مدال برنز اسلحه اپه در دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا، بتوانیم تعداد و رنگ مدال‌های خود را بهبود بخشیم.

سرمربی تیم اسلحه اپه جوانان در مورد دلایل عدم اعزام به مسابقات قهرمانی جهان تاکید کرد: پس از کسب مدال جوانان اپه‌یست در قهرمانی آسیا، واقعا نگرش‌ها به اسلحه اپه تغییر پیدا کرده و حتی فدراسیون شمشیربازی قول اعزام تیم جوانان اپه به قهرمانی جهان را هم داده بود، اما متاسفانه به دلیل حضور ۵-۶ شمشیرباز رژیم صهیونیستی مصلحت این شد که قید این سفر را بزنیم و به جای آن با آمادگی کامل در قهرمانی آسیا به مصاف رقبا برویم. همچنین با توجه به میسر نشدن اعزام به مسابقات قهرمانی جهان، این قول را از فدراسیون گرفته‌ایم که دو نفر از تیم جوانان هم در کنار تیم زیر ۲۳ سال راهی مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند شوند.

آرامش در خصوص پیش‌بینی‌اش از عملکرد تیم بزرگسالان در قهرمانی آسیا و سپس بازی‌های آسیایی، گفت: خوشبتانه تمرینات و اردو‌های تیم بزرگسالان بسیار منظم و روی برنامه پیش می‌رود و من شخصا به نتایج این تیم امیدوارم. تیم بزرگسالان اسلحه اپه سال پر ترافیکی پیش رو دارد و باید پس از حضور در مسابقات شمشیربازی بازی‌های کشور‌های اسلامی، در قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کند. البته باید یادآور شوم که ملاک حضور اسلحه اپه در بازی‌های آسیایی، کسب نتایج قابل قبول در رقابت‌های قهرمانی آسیاست. کسب مدال و ایستادن روی سکوی آسیایی کاری بسیار دشوار است.

وی در پایان با ابراز امیدواری از آینده اسلحه اپه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شمشیربازان عضو تیم ملی اپه از نظر شرکت در مسابقات و کسب تجربه شرایط خوبی دارند و حدود ۷۰ درصد بدنه تیم بزرگسالان از تیم زیر ۲۳ سال و جوانان است که مزیت بزرگی به حساب می‌آید. اپه‌ایست‌های ایرانی در حال حاضر از نظر فنی ضعف خاصی نسبت به برترین‌های آسیا ندارند و باید کمی روی مسائل روحی و روانی این شمشیربازان کار کرد تا حس اعتماد به نفس‌شان افزایش پیدا کند. واقعا به آینده تیم ملی اپه امیدوارم و به نظرم شانس رفتن‌شان روی سکو در قهرمانی آسیا ۵۰-۵۰ است و گرفتن مدال دور از دسترس نیست. بیشتر بخوانید: باقرزاده: به هیچ سفر‌ی نمی‌روم تا برای اعزام یک شمشیرباز هزینه کنم/ فخری گاهی به قربانی همفکری می‌دهد

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز