احیاء بیش از ۲ هزار واحد صنعتی راکد کشور در سال گذشته

۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۰۹:۳۲:۳۳
کد خبر: ۱۳۲۸۰۹۹
احیاء بیش از ۲ هزار واحد صنعتی راکد کشور در سال گذشته
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از احیاء دو هزار و 67 واحد صنعتی راکد و غیرفعال در سال 1400 در کل کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، عزیزاله قربانی امروز پنج شنبه در حاشیه جلسه کارگروه احیاء واحدهای راکد و غیرفعال استان البرز اظهار کرد: در سال 1400 تعداد دو هزار و 67 واحد صنعتی راکد در کل کشور، احیاء شدند که این امر باعث ایجاد و تثبیت 39 هزار نفر شغل شده است.

وی از برنامه احیاء دو هزار واحد صنعتی در سال جاری خبر داد و افزود: در سال جاری دو هزار واحد راکد نیز در برنامه احیاء هستند که 44 درصد از این واحدها مشکل کمبود نقدینگی، 17 درصد عدم تقاضا و بازار، 11 درصد فرسودگی ماشین آلات و ضعف فناوری، 11 درصد کمبود مواد اولیه، 9 درصد مشکلات حقوقی و 8 درصد دارای مشکلات زیرساختی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری پروژه فعال سازی ظرفیت های تولید نیز در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی کشور قرار گرفته است به نحوی که سه هزار و 300 واحد زیر 50 درصد ظرفیت در برنامه «حمایت افزایش ظرفیت» قرار دارد که حدود 17 هزار نفر نیز از این محل، افزایش ظرفیت اشتغال ایجاد خواهد شد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران درباره واحدهای دانش بنیان کشور اظهار کرد: تعداد شش هزار و 632 واحد دانش بنیان در کل کشور وجود دارد که چهار هزار 275 واحد آن «دانش بنیان تولیدی»، دو هزار و 357 واحد «دانش بنیان نوپا» هستند؛ البته یک هزار و 400 واحد صنعتی «مستعد دانش بنیان شدن» نیز در شهرکها و نواحی صنعتی در سال گذشته و امسال شناسایی شده اند که با جدیت روند دانش بنیان شدن آنها در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر شش شهرک فنآوری در کشور به بهره‌برداری رسیده و سه  شهرک فنآوری نیز در حال ساخت و مکان یابی است که تلاش می‌کنیم 21 شهرک فناوری و دانش بنیان را در سطح کشور عملیاتی کنیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز