اجرای طرح خانواده پایدار در مشهد

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۴:۲۹:۴۳
کد خبر: ۱۳۳۲۹۳۲
اجرای طرح خانواده پایدار در مشهد
مدیر فرهنگسرای خانواده شهرداری مشهد از تشکیل دبیرخانه طرح خانواده پایدار در فرهنگسرای خانواده جهت برپایی پایگاه های سلامت خانواده در 160 محله محوری مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، عباس نظافت در اینباره اظهار کرد: در راستای حمایت از خانواده و به مناسبت هفته ملی جمعیت، طرح خانواده پایدار با محوریت تشکیل (پیش از ازدواج)، تحکیم( ویژه زوج های جوان) و تعالی ( ویژه خانواده ها و فرزند آوری) اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح قرار بر این است که پایگاه سلامت خانواده در 160 محله محوری مشهد برپا شود؛ همچنین این طرح به صورت پایلوت در منطقه 10 شهرداری مشهد اجرا خواهد شد.

مدیر فرهنگسرای خانواده شهرداری مشهد بیان کرد: هدف از برگزاری این طرح کیفیت بخشی به زندگی مشترک، تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.

نظافت عنوان کرد: در هر پایگاه سلامت نیز یک تیم از متخصصین حوزه خانواده شامل روانشناس، روانپزشک، مشاور خانواده، مددکار اجتماعی، مدرس مهارت های زندگی حضور دارند.

وی تصریح کرد: با همکاری اعضای شورای اجتماعی محلات و فعالین فرهنگی هر محله، مشکلات و آسیب ها شناسایی و بر اساس آن کارگاه های آموزشی و مشاوره های فردی برگزار می‌شود؛ همچنین در صورت اختلالات روانی در خانواده ها، فرد به مراکز مشاوره و درمان ارجاع داده خواهد شد.

مدیر فرهنگسرای خانواده شهرداری مشهد در پایان گفت: این طرح به صورت مشارکتی با خانه علوم تربیتی و سازمان فرهنگی شهرداری مشهد، با محوریت شهرداری منطقه ده برگزار می‌شود و با تشکیل دبیرخانه طرح در فرهنگسرای خانواده، از خردادماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز