بخش زیادی از زباله ها در البرز بدون تفکیک دفن می‌شوند

۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۱۴:۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۳۳۹۸۲۱
بخش زیادی از زباله ها در البرز بدون تفکیک دفن می‌شوند
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه روزانه 1500 تن زباله در این استان تولید می شود گفت: علیرغم صرف هزینه‌های هنگفت برای خرید و راه اندازی ماشین آلات و تجهیزات در مرکز حلقه دره بخش قابل توجهی از زباله ها بدون تفکیک مناسب دفن می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، مجید درگی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز چهارشنبه برگزار شد اظهار کرد: زیرساخت هایی چند ده میلیاردی در این سالها برای پردازش زباله در مرکز حلقه دره ایجاد شده اما بلا استفاده مانده است که جای تاسف دارد.

وی با تاکید براینکه این امر سبب هدر رفت ارزش اقتصادی پسماندهای تولید شده و متعاقبا مشکلات زیست محیطی در استان شده است گفت: محیط زیست به این رویه معترض است و از مجاری مختلف آن را پیگیری کرده است.

درگی با اشاره به اینکه گفته شده اختلاف حقوقی شهرداری و پیمانکار عامل بلا استفاده ماندن تجهیزات پردازش در مرکز حلقه دره است گفت: هم اکنون بدترین شکل مدیریت در حلقه دره را شاهد هستیم.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه روزانه 1500 تن زباله در البرز تولید می شود گفت: بیش از 70 درصد پسماند قابلیت تبدیل به کمپوست،بازیافت و سوخت را دارد و می تواند ارزش افزوده بالایی را در کنار حفظ محیط زیست ایجاد کند.

وی در پایان گفت: با دستور استاندار البرز شهرداری های استان موظف به مدیریت زباله از مبدا تا محل بازیافت و دفن شده‌اند تا کمتر شاهد مشکلات زیست محیطی باشیم .

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز