استاندار مازندران: مساجد دژی مستحکم در مقابله با تهاجم فرهنگی هستند

۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ۱۳:۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۳۴۱۹۹۵
استاندار مازندران: مساجد دژی مستحکم در مقابله با تهاجم فرهنگی هستند
حسینی پور با اشاره به این که مساجد، یک دژ مستحکم در مقابل تهاجم فرهنگی هستند، گفت: مساجد برای مقابله با تهدیدات فرهنگی باید برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سیدمحمود حسینی پور در نشست شورای عالی مساجد استان که به ریاست آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه درمازندران و حضور برخی مدیران برگزار شد، آزادسازی سواحل و مدیریت این موهبت الهی را از توفیقات دولت سیزدهم و جریان انقلاب در استان دانست و افزود: امسال ۷۰درصد غریق در استان نسبت به قبل از آغاز ویروس کرونا در سال 98 کاهش یافته است که بیانگر تدبیرو برنامه محوری جریان انقلاب در استان می باشد و آرامش و روح امید را به جامعه باز گردانده است.

استاندار، بیان منصفانه خدمات به مردم را که کارنامه نظام است، متذکر شد و گفت: نباید همه چیز را زیرسوال ببریم و دستاوردها را خدشه دار کنیم، بلکه بیان نقاط ضعف و نقد و نقادی با هدف تقویت نقاط مثبت و حرکت تحولی باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه مساجد کانون انسان سازی است و در انقلاب اسلامی مساجد مفهوم ویژه ای یافته است، اظهار داشت: بصیرت افزایی انقلاب اسلامی را حضرت امام (ره) در مساجد نهادینه کرد و به واسطه انقلاب اسلامی مسجد، نماد مقاومت گشت و باید این جایگاه روز به روز تقویت شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به این که مساجد، یک دژ مستحکم در مقابل تهاجم فرهنگی هستند، ابراز کرد: مازندران در طول سال میزبان مردم ایران اسلامی از سراسر کشور است و از این نظر یک فرصت عظیم برای تبلیغ بشمار می رود.

حسینی پور به مساجد پویا و فعال استان اشاره و ضمن قدردانی از مردم این خطه از شمال کشور برای پویایی این پایگاه های دینی،‌ گفت: تقویت مساجد با بهره گیری از ظرفیت جوانان در کنار هیات امنای باسابقه در دستور کار باشد.

حسینی پور تصریح کرد: مساجد استان در طول سال مملو از جمعیت غیر بومی است و باید برای حضور این مسافران و گردشگران برنامه های متنوع بویژه برنامه های فرهنگی داشته باشیم. مازندران مقصد گردشگری است، نباید اجازه دهیم اینجا صرفا پایگاه تفریحی برای اقشار متوسط به بالا شود باید برای مقابله با خرده فرهنگ های بیگانه برنامه داشت.

سید محمود حسینی پور با بیان این که مساجد برای مقابله با تهدیدات فرهنگی برنامه ریزی کنند، یادآور شد: ایجاد تعامل بین فرمانداران و امور مساجد استان مورد تاکید است و فرمانداران با همکاری دستگاه های متولی امر به دنبال ساماندهی مساجد استان باشند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز