آیت الله لائینی : تبلیغ غدیر به همراه تجدید بیعت با ولایت مورد توجه همگان باشد

۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۱۲:۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۳۴۴۶۰۸
آیت الله لائینی : تبلیغ غدیر به همراه تجدید بیعت با ولایت مورد توجه همگان باشد
حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه باید دشمن شناس بوده و علاوه بر تبلیغ غدیر باید تجدید بیعت با ولایت فقیه داشته باشیم،‌گفت: تجدید بیعت با ولی فقیه زمان موجبات هراس بیش از پیش آمریکا از ملت شریف ایران اسلامی را فراهم می آورد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، حجت الاسلام والمسلمین « محمد باقر محمدی لائینی » در نشست بنیاد بین المللی غدیر استان مازندران با اشاره به اهمیت و جایگاه عید غدیر و تبریک این مناسبت ویژه اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که به ولایت هدایت شده ایم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه به فرموده آیت الله محمد کوهستانی(ره) باید خدا را شکر کنیم که در یک خانواده و دودمانی متولد شدیم که جده ما اسلام ناب و تشیع و محبت به اهل بیت(علیهم السلام) را پذیرفتند، افزود: اگر دریک خانواده با فرهنگ و اعتقادات دیگر متولد می شدیم گرچه اختیار داشتیم که راه و رسم اعتقادی را بشناسیم و انتخاب کنیم اما ممکن بود در این مسیر قرار نمی گرفتیم. 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه متاسفانه مسلمانی یک سرمایه بی زحمت است و با تلاش اعتقادی به دست نیاوردیم خیلی قدردان این موهبت نیستیم،‌ گفت: باید قدر راه و رسم مسلمانی را بشناسیم و بدانیم. باید قدران این سرمایه معنوی ب ینظیر باشیم.

وی با بیان اینکه ترویج غدیر باید در قالب جشن ها و برنامه های سنتی مساجد مورد توجه باشد، افزود: محافل دینی و جشن و سرور ویژه غدیر یک آموزش عمومی با محوریت غدیر و ولایت است که باید جذب نوجوانان و جوانان به این محافل و مجالس در دستور کار باشد.

رئیس بنیاد بین المللی غدیر مازندران به اهمیت کار در حوزه ترویج غدیر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اشاره و بیان کرد: همچنین استفاده از فرصت سواحل دریا و انجام برنامه های فرهنگی و هنری با محوریت غدیر بین گردشگران و مسافران مرود توجه باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی به ارادت ویژه مردم مازندران به برگزاری جشن های خودجوش غدیر در منازل و مساجد استان اشاره کرد و گفت: اجتماع های مردمی همانند دسته روی های محرم و صفر با محوریت خطبه خوانی غدیر و برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع غدیر در چند نقطه از استان مورد توجه باشد.

وی ضمن ابراز گله مندی از عدم حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان در نشست بنیاد بین المللی غدیر استان مازندران، برلزوم آذین بندی ادارات،‌مساجد،‌بازار، منازل، محلات و ... در غدیر شد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه تبلیغ باید با بیعت همراه باشد، گفت: ایجاب و قبول باید با هم باشد تا عقد محقق شود.

وی با بیان اینکه رسول خدا(ص) در زمان معرفی علی(ع) به عنوان ولی و جانشین خود علاوه برتبلیغ، ‌بیعت هم گرفتند،‌افزود: همه باید تبلیغ غدیر را با تجدید بیعت با ولایت داشته باشیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه باید دشمن شناس بوده و علاوه بر تبلیغ غدیر باید تجدید بیعت با ولایت فقیه داشته باشیم،‌گفت: تجدید بیعت با ولی فقیه زمان موجبات هراس بیش از پیش آمریکا از ملت شریف ایران اسلامی را فراهم می آورد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز