ابتلا به تب کریمه کنگو، احتمال سقط جنین را افزایش می دهد!

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۲۳:۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۳۴۷۶۵۴
ابتلا به تب کریمه کنگو، احتمال سقط جنین را افزایش می دهد!
متخصص زنان و زایمان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر لزوم مراجعات دوره ای منظم مادران باردار به متخصصین، به تمامی مادران توصیه کرد با مشاهده هر گونه خونریزی سریعا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر عزت حاج ملارضائی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چند سال گذشته شاهد ابتلای 2 نفر از مادران باردار به تب کریمه کنگو بوده ایم، خاطر نشان کرد: مراجعه به موقع این مادران و واکنش سریع متخصصین زنان در مراقبت و درمان این موارد موجب نجات جان آن ها شده است.

 

وی افزود: متاسفانه برخی از مادران یا مراجعات دوره ای خود را به تاخیر می اندازند و  یا با مشاهده هر گونه اختلالی در دوران بارداری عادی انگاری می کنند و متاسفانه زمانی به متخصصین مراجعه می کنند که دارای اختلالات جدی در دوران بارداری می گردند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمام مادران در دوران بارداری نیاز به ارزیابی و بررسی دارند و این ارزیابی ها با بروز عوامل خونریزی دهنده می تواند اهمیت بیشتری پیدا نماید.

تب کریمه

چه تب هایی باید جدی گرفته شود؟

عضو هیات علمی گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: بر اساس تحقیقات به عمل آمده در مناطقی که دارای بار بیشتر بیمار تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بوده اند متاسفانه به دلیل خونریزی شدید مادر باردار ناشی از ابتلا به تب کریمه کنگو، شاهد مرده زایی و سقط جنین بوده ایم.

وی افزود: تمامی تب های همراه خونریزی به خصوص برای مادران باردار باید جدی گرفته شود و تمام مادرانی که خودشان یا همراهیان آنان دارای سابقه تماس با دام آلوده بوده اند اهمیت توجه به این بیماری را بیشتر می کند.

دکتر حاج ملارضایی با اشاره به این نکته با اهمیت که ارتقای سلامت مادران باردار و نجات جان مادران باردار در هر مرحله ای از بیماری از برنامه های محوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد است اظهار کرد: خوشبختانه با مراقبت های مطلوبی که در سطوح ارائه خدمات در دور ترین مناطق تا مراکز استان ها برای مادران باردار در نظر گرفته است، در صورتیکه توصیه های پزشکان متخصص و مراقبت های دوران بارداری جدی گرفته شود شاهد ارتقای سلامت مادران باردار و نوزادان خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز