اجرای طرح دارویار در البرز همزمان با سراسر کشور

۱۴۰۱/۰۴/۲۶ - ۰۹:۳۳:۰۲
کد خبر: ۱۳۵۱۹۷۶
اجرای طرح دارویار در البرز همزمان با سراسر کشور
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از اجرای طرح دارویار در البرز همزمان با سراسر کشور خبرداد وگفت: در این طرح پرداختی از جیب بیمار افزایش نمی یابد و اقلام دارویی تحت پوشش بیمه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، دکتر نفیسه خسروی اظهار کرد: البرزنشینان نگران نباشند با ارایه نسخه پزشک به داروخانه ها، پرداختی از جیب بیمار افزایش نمی یابد و تحت پوشش بیمه خواهد بود.

وی افزود: طرح کشوری  دارویاری از روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه در البرز آغاز شده و نظارت ها و بازرسی های مشترک با بیمه در این خصوص از داروخانه های استان از همان روز تشدید شده است.

دکتر خسروی خاطر نشان کرد: این بازدید ها و نظارت ها در جهت بررسی چالش های موجود سامانه ای و ارایه راهکارهای مشترک و اجرای هر چه بهتر این طرح انجام خواهد شد.

وی گفت: این طرح از قاچاق معکوس دارو جلوگیری کرده و داروهای تولید داخل تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت و بیماران با نسخه پزشک هیچ گونه افزایش قیمت و پرداختی از جیب را نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: البرزنشینان می توانند برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه  از طریق سایت بیمه سلامت و همچنین دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند.

دکتر خسروی در خصوص داروهای بدون نسخه تصریح کرد: لیست داروهای بدون نیاز به نسخه شامل ۱۱۹ قلم دارو  به تمامی داروخانه ها ابلاغ شده و  این داروها تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.‌

وی افزود: ۳۶۶ قلم داروی پرمصرف و ضروری بیماری های مزمن مانند دیابت ، فشارخون، قلبی و عروقی و ... تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.‌

معاون غذا و دارو تاکید کرد تمام مزیت های این طرح منوط به ارایه نسخه پزشک است .

وی در پایان از البرز نشینان خواست در صورت مشاهده عدم محاسبه قیمت دارو با نسخه شکایت خود را به شماره تماس ۱۹۰  یا ۳۶۱۵۵۱۳۱ و ۳۶۱۵۵۳۰۱ اطلاع داده تا سریعا پیگیری شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز