چرا دریافت دُز یادآور در پیشگیری از کرونا موثر است؟

۱۴۰۱/۰۴/۲۸ - ۲۳:۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۳۵۳۰۰۱
چرا دریافت دُز یادآور در پیشگیری از کرونا موثر است؟
عضو کمیته علمی ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: با دریافت دُز یادآور و تداوم رعایت تمامی نکات بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک از سوی مردم می‌توان امیدوار بود که روزهای سخت موج هفتم بحران کرونا از راه نرسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر علیرضا صداقت اظهار کرد: در روزهای نامناسبی قرار داریم و امیدواریم با افزایش میزان مراجعات مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا و دریافت دُز یادآور و تداوم رعایت تمامی نکات بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک از سوی مردم روزهای سخت موج هفتم بحران کرونا از راه نرسد.

وی تأکید کرد: بیماری مرموز کرونا هنوز تمام نشده و برداشتن ماسک و رفتارهای عادی‌انگارانه قبل از بحران کرونا در جمع‌های مختلف را کار درستی نمی‌دانیم و باید مراقب باشیم تا با رفتارهای نادرستمان گرفتار این ویروس منحوس نشویم.

عضو کمیته علمی ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی با بیان اینکه کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: موضوع کاهش استقبال از واکسن و استفاده از ماسک در تمام جهان هست، اما ما باید خودمان رعایت کننده باشیم و نه تنها توجهی به کارهای نادرست دیگر کشورها نداشته باشیم، بلکه الگویی برای کشورهای دیگر در این خصوص باشیم.

دکتر صداقت اضافه کرد: همچنین موضوع بسیار مهم دیگر شست‌وشوی دست با آب و صابون یا محلول ضدعفونی کننده قبل از خوردن مواد غذایی است، چیزی که نباید هیچگاه فراموش شود، ضمن اینکه باید اشاره کنیم که مشکلات رایج ماسک هم شامل برداشتن در زمان صحبت کردن، استفاده ناصحیح، استفاده چند باره و استفاده از موارد غیراستاندارد بوده است.

وی تصریح کرد: مردم باید باور کنند که نه تنها کرونا هنوز تمام نشده، بلکه موج هفتم آن از راه رسیده و هیچ منبع رسمی‌ای پایان این بحران را اعلام نکرده است و نباید شاهد عادی‌انگاری‌ها و کنار گذاشتن ماسک‌ها در جمع‌ها و مکان‌های مختلف به‌خصوص در این روزها که افزایش آمار مبتلاها، سرپایی‌ها و بستری‌های کرونایی را داریم، باشیم.

عضو کمیته علمی ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی افزود: سویه جدید اومیکرون قسمت‌های تحتانی تنفسی درگیر می کند و در این نقطه خطرات ابتلا، بستری و فوتی به مراتب بیشتر است و باید به‌شدت مراقب باشیم.

وی بیان کرد: مجدد تأکید می‌کنیم که واکسن کرونا مهمترین راهکارجهت دوری از بیماری کووید بوده و معتقدیم که ما نباید واکسن‌هراسی کاذب ایجاد کنیم و در کنار آن تحت تأثیر اخبار نادرست رسانه‌های غیرمعتبر قرار نگیریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز