اعلام هشدار سطح نارنجی وقوع سیل در لرستان

۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۱۱:۵۲:۴۱
کد خبر: ۱۳۵۵۷۶۴
اعلام هشدار سطح نارنجی  وقوع سیل در   لرستان
اداره کل هواشناسی لرستان با صدور اطلاعیه ای از هشدار سطح نارنجی وقوع سیل برای مناطق شرق و جنوب شرق این استان اعلام کرد .

به  گزارش  خبرگزاری  برنا  از  لرستان ؛  اداره کل هواشناسی لرستان روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به وقوع ناپایداری‌های فصلی (همرفتی) از روز پنجشنبه بعدازظهر ششم  مرداد ماه شاهد ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و وقوع تندباد‌های لحظه‌ای، احتمال تگرگ، خیزش گردوخاک محلی در شرق و جنوب شرق لرستان خواهیم بود و این شرایط نیز تا غروب یکشنبه نهم مرداد ماه در لرستان ادامه دارد.

برپایه این اطلاعیه  اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، شکستن درختان، خسارت به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، کاهش میدان دید افقی و افت کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی لرستان همچنین  از مردم درخواست کرده است  تا از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، و فعالیت کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند و احتیاط لازم را به هنگام تردد جاده‌ای و تسریع در جمع‌آوری محصولات زراعی و سایر اقدامات پیشگیرانه را به کارگیرند.

بنا بر این اطلاعیه  شرایط ناپایدار در این بازه زمانی غالبا در ساعات بعدازظهر و شب رخ خواهد داد.

اداره کل هواشناسی لرستان همچنین اعلام کرده است  بر اساس نقشه های هواشناسی طی امروز و فردا جو نسبتا آرامی بر منطقه حکم می باشد و در برخی ساعات شاهد افزایش سرعت وزش باد تابازه قابل ملاحظه ونسبتا شدید لحظه ای خواهیم بود .

 همچنین امروز بروز پدیده غبار در برخی از نقاط دور از انتظار نخواهد بود .

از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده با نفوذ شرایط ناپایدار ( سامانه مانسون هند) به جو استان در همه نقاط شاهد افزایش پوشش ابر و نیز وزش باد نسبتا شدید تا شدید لحظه ی خواهیم  بود که با توجه به بالا بودن شاخص های ترمودینامیکی از پنجشنبه بعد از ظهر تا روز یکشنبه برای اغلب نقاط بخصوص نواحی شرق و جنوب شرق بارش هایی به صورت رگباری گاهی همراه رعد و برق وبا احتمال تگرگ پیش بینی می شود.

شرایط مذکور در قالب دو هشدار جوی اطلاع رسانی گردید.

 طی 24 ساعت آینده تغییرات محسوسی در روند دما مشاهده نمی شود.

 

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز