اجرای ۴۰۰ برنامه فرهنگی در ایام‌ محرم کردستان

۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۲:۳۷:۵۷
کد خبر: ۱۳۵۶۸۰۹
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از برگزاری ۴۰۰ برنامه مختلف فرهنگی در ایام دهه محرم در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  محمود الله‌مرادی در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج با تسلیت فراررسیدن ماه محرم، اظهار کرد: دهه اول محرم، دهه امر به معروف و نهی از منکر است که برنامه‌هایی برای یادآوری اجرا می‌شود هر چند امر به معروف و نهی از منکر به یک هفته و دهه خلاصه نمی‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌های دهه اول محرم در کردستان اشاره کرد و گفت: ۴۰۰ برنامه از مرکز استان تا دهستان‌ها و ادارات استان با رویکرد فرهنگی برگزار می‌شود وهمه اقدامات ستاد استان در طول این هفته راستای تبیین جایگاه این دو فریضه الهی است.

الله‌مرادی افزود: اگر به شکلی حرکت کنیم که مردم تشخیص دهند امر به معروف و نهی از منکر تشکیلاتی برای مچ‌گیری نیست بلکه تکلیف و یک وظیفه مسلمانی است، فرهنگ این فریضتین الهی نهادینه می‌شود.

وی ادامه داد: در روایات و قرآن آمده است که آمران به معروف و ناهیان از منکر از رستگارانند لذا باید به گونه‌ای تبلیغ شود که منجر به جاری و ساری شدن امر به معروف و نهی از منکر شود.

الله‌مرادی تصریح کرد: کار رسانه، مطالبه‌گری است و بنده بارها عرض کرده‌ام، مطالبه‌گری با مچ‌گیری و تخریب متفاوت است چرا مطالبه‌گری برای بیان معضلات با راهکارها با هدف اصلاح است.

وی عنوان کرد: مطالبه‌گری زمانی درست است که مطالبه‌گر کارشناس باشد و درستی و نادرستی موضوع را تشخیص دهد.

وی همچنین گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها هم باید مطالبات و خواسته‌های جامعه را با صداقت و حفظ حرمت افراد مطالبه‌ کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان یادآوری کرد: کسانی که تلاش می‌کنند جامعه را به تباهی بکشند، منکر هستند و رسانه‌ها باید با روشنگری جلو چنین حرکت‌هایی را بگیرند.

وی در ادامه، دیدار با ائمه جمعه، دیدار با جانبازان و خانواده شاهد، غبارروبی مزار شهدا، همایش شوراهای مساجد و محلات، حضور و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه و حضور کارشناسان در برنامه‌های صداوسیما را از برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد.

الله‌مرادی اذعان کرد: در محلات هم با تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر به دنبال احصا مشکلات محلات هستیم و با آموزش‌های لازم زمینه مطالبه‌گری از مسوولان فراهم می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز