معاون عمرانی استاندار لرستان : ورود سامانه بارشی به مناطق شمالی استان / جان باختن ۵ نفر در سیل الیگودرز علی رغم هشدار های لازم

۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۰۰:۵۹:۱۶
کد خبر: ۱۳۵۷۳۶۹
معاون عمرانی استاندار لرستان : ورود سامانه بارشی به مناطق شمالی استان / جان باختن ۵ نفر در سیل  الیگودرز علی رغم هشدار های لازم
احمد رضا دالوند گفت: دستگاه‌های اجرای و همچنین شهر های شمالی استان آمادگی کامل برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از سیل را داشته باشند.

به  گزارش  خبرگزاری  برنا  از لرستان ؛ دالوند امشب جمعه هفتم مرداد ماه  در جلسه ستاد مدیریت بحران الیگودرز با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم و نیز جان‌ باختن تعدادی از هم‌استانی‌ها در وقوع سیل این شهرستان ، اظهار کرد: با توجه به گزارش‌ هواشناسی پیش‌بینی می‌کردیم که در استان حادثه اتفاق بیفتد بنابراین جلسه ستاد بحران تشکیل و مصوبات آن به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

او با اشاره به اینکه در لرستان شاهد حوادث طبیعی زیادی هستیم، افزود: بنابراین باید به درستی با آن‌ها برخورد کرد تا از مسائل و مشکلات پیشگیری شود.

دالوند تصریح کرد: با وجود اینکه سازمان جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و اداره کل تربیت بدنی هشدارهای لازم را دادند اما متاسفانه باز شاهد جان باختن ۵ تن از هم‌استانی‌های عزیزمان در این سیل بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه در حادثه اخیر، ادارات استان و شهرستان‌ها باید با جدیت تمام اقدام کنند، عنوان  کرد: اقدامات ارگان‌های اجرایی بایستی عملیاتی و میدانی باشند.

او  با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها بویژه پتانسیل نیروی انسانی همه دستگاه‌ها استفاده شود، خاطر نشان کرد: ارگان‌ها تمامی امکانات خود را در اختیار مدیران شهرستان‌ها قرار دهند تا از مشکلات این حوادث تا حدممکن پیشگیری شود.

دالوند با تاکید بر اینکه باید به صورت جدی با مراکز گردشگری که به هشدارها و مصوبات ستاد بحران توجه نکرده‌اند برخورد شود،  تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، امشب مناطق شمالی استان تحت تاثیر این شرایط جوی قرار می‌گیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان عنوان  کرد: همچنین طی روزهای آینده جنوب و جنوب شرقی استان تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت بنابراین تمامی دستگاه‌ها باید بسیج شده تا از حوادث ناگوار احتمالی جلوگیری شود.

او بیان  کرد: همچنین باید امکانات لازم در اختیار خانواده‌هایی که آسیب دیده‌اند قرار گیرد و برای تامین مواد غذایی و نیازهای اساسی آن‌ها اقدام شود.

 دالوند حفظ امنیت جانی مردم و هم‌استانی‌ها را  مهم‌ترین مسئله  برشمرد و گفت: در صورت لزوم بعضی مسیرها مسدود و از هر گونه تردد جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، الیگودرز را یکی از وسیع‌ترین شهرستان‌های استان عنوان کرد و افزود: باید تمامی مکان‌ها و نقاط تحت پوشش شبکه مخابراتی باشند و مسائل و ضعف‌های موجود پیگیری و برای رفع خسارات وارده تامین اعتبار کرد.

او یادآوری  کرد: تلاش خواهیم کرد در این شهرستان امکانات بیشتری بویژه برای شهرداری فراهم شود.

دالوند گفت : تمامی دستگاه‌ها بعد عبور از این شرایط خسارات وارده را بررسی کنند تا در ستاد بحران کشور جهت تامین اعتبار و جبران خسارات اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان عنوان کرد: طی چند روز آینده به دلیل بارندگی این سامانه بارشی باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

احمد رضا دالوند  همچنین تاکید کرد: شهرهای شمالی استان مانند الشتر، نورآباد و بروجرد نیز باید آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز