اقدامات پیشگیرانه شهرداری سنندج برای کاهش آسیب‌های ناشی از سیل

۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۱۷:۰۷:۲۶
کد خبر: ۱۳۵۷۸۱۴
اقدامات پیشگیرانه شهرداری سنندج برای کاهش آسیب‌های ناشی از سیل
شهردار سنندج با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه و برنامه‌ریزی مناسب خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه را به حداقل می‌رساند، گفت: شهرداری سنندج براساس بضاعت و امکانات و تجهیزات موجود تمهیدات لازم را برای کاهش و به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از سیل اندیشیده است. 

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  سیدانور رشیدی در نشست کمیته بحران که با حضور سرپرست مدیریت بحران استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: وقوع حوادث غیرمترقبه مانند، زلزله، سیل و غیره خارج از ید انسان است و مهمترین مولفه در این خصوص نحوه برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از تمام امکانات برای به حداقل رساندن خسارت های ناشی از این بلایای طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد:  بارش شدید نزولات آسمانی متاسفانه موجب وقوع سیل در برخی از نقاط کشور و به بار آوردن خسارت جانی و مالی زیادی شد.

شهردار سنندج با تاکید براینکه مدیریت به‌ موقع و سریع بحران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در این زمینه قبل از وقوع هر حادثه، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی و تجمیع و بسیج امکانات و تجهیزات تمام بخش ها و دستگاه ها، مشارکت دادن مردم نقش ارزنده‌ای در کاهش آسیب‌ها و خسارت‌های مالی و جانی ناشی از این دست حوادث دارد.

رشیدی با بیان اینکه براساس هشدارهای هواشناسی بارش ها ادامه دارد و در حال حاضر در وضعیت نارجی قرار داریم، گفت: شهرداری سنندج براساس بضاعت و امکانات و تجهیزات موجود تمهیدات لازم را برای کاهش و به حداقل رساندن آسیب های ناشی از سیل اندیشیده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام نیروهای خدماتی، تجهیزات و ماشین آلات امدادی و خدماتی  شهرداری سنندج همزمان با وقوع سیل در سایر استان ها و حتی قبل از اعلام هشدار هواشناسی در حالت آماده باش قرار گرفته است.

شهردار سنندج با تاکید براینکه اقدامات پیشگیرانه و برنامه ریزی اصولی جزء اهداف شهرداری برای مقابله با سیل است و در این راستا هرآنچه لازم بوده براساس وسع و بضاعت انجام داده ایم، گفت: در گام نخست برخی از مناطق که در سیل 98 مستعد وقوع سیل و مشکل ساز شده بودن را احصا و اقدامات لازم را برای رفع مشکلات در این نقاط انجام دادیم.

وی اضافه کرد: با هدف مدیریت صحیح مقابله با سیل و به حداقل رساندن آسیب های ناشی از سیل، 3 جلسه بین دستگاهی در شهرداری سنندج برگزار و دستورات لازم به شهرداران مناطق و نواحی منفصل شهری داده شده است.

رشیدی خاطرنشان کرد: بامداد امروز هم مانور هماهنگی شهرداری های مناطق، سازمان عمران بازآفرینی و آتش نشانی و سایر بخش ها برگزار شد.

وی گفت: در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر نارنجی بودن وضعیت استان لایروبی اکثر جوی ها و کانال های آسیب پذیر سطح شهر و محله های شهر انجام گرفته است.

شهردار سنندج تاکید کرد: همه نیروهای خدمات شهری و واحد تجهیزات شهرداری از ساعات اولیه در حال آماده باش هستند و امیدواریم با اقدامات و تمهیدات صورت گرفته و با تلاش کارگران خدوم و زحمتکش شهرداری، شاهد کمترین حادثه و خسارت از بارندگی های احتمالی روزهای آینده در شهر باشیم.

رشیدی مشارکت مردم و هماهنگی و همراهی بین دستگاه ها را از مهمترین مولفه ها در به حداقل رساندن خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه عنوان کرد و گفت: مردم از ریختن نخاله‌های ساختمانی در مسیر رودخانه خودداری کنند تا درصورت بارش و وجود سیلاب، شاهد بروز مشکلات نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌ها با شهرداری برایانجام اقدامات لازم در حوزه مقابله با سیلاب ضروری است.

شهردار سنندج افزود: ما حداکثر اقدامات را در نقاط مختلف شهر انجام دادیم تا بتوانیم در صورت بروز سیلاب از مشکلات احتمالی، پیشگیری نماییم و در امر خدمات‌رسانی هم تمام معاونت‌ها، پرسنل و نیروهای خدمات شهری، این شهرداری در وضعیت آماده باش در آمده اند اما نباید این نکته را هم نادیده گرفته آنچه انجام گرفته برابر با بضاعت و امکانات موجود شهرداری است.

رشیدی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی هایی که لازم بوده را انجام داده ایم و امیدواریم بتوانیم با مدیریت مناسب و همراهی همه بخش ها و دستگاه ها و همچنین مشارکت مردم به عنوان یکی از مولفه های بسیار مهم در صورت وقوع سیل و یا آبگرفتگی کمترین خسارات را داشته باشیم.

وی بر اجتناب مردم از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی و مسیل ها و صعود نکردن به ارتفاعات در وضعیت فعلی تاکید کرد و گفت: تسریع در جمع آوری محصولات زراعی و عدم دپوی آن در جایگاه های سرباز، جلوگیری از استقرار کمپ های گردشگری در محل های در معرض خطر و حاشیه رودخانه ها، عدم استقرار ابزارآلات و ماشین آلات کشاورزی در مسیر رودخانه های فصلی و مسیل ها و... ضروری است.

و در پایان از سرپرست مدیریت بحران استان و همچنین فرماندار شهرستان سنندج به عنوان مسئولین هماهنگی بین دستگاه درخواست کرد تصمیمات لازم برای هماهنگی بین دستگاهی و بسیج کامل امکانات را اتخاذ کنند و افزود: شهرداری نیز همچون سایر ادارات در شرح وظایف تعریف شده در راستای خدمت رسانی به شهر و مردم از هیچ تلاشی  دریغ نخواهد کرد و تمام امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی را پای کار آورده‌ایم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز