کنترل سیلاب ناشی از بارش ها توسط سد کمندان ازنا

۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۱۱:۰۳:۱۰
کد خبر: ۱۳۶۱۵۷۴
کنترل سیلاب ناشی از بارش ها توسط سد کمندان ازنا
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت:سد کمندان سیلاب ناشی از بارش های اخیر ازنا را کنترل کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛  داریوش حسن نژاد ضمن تسلیت به مناسبت عاشورای حسینی به خبرنگاران  ، اظهار کرد:   بدلیل بارش در بالا دست دهانه آبگیر آب شرب شهرهای ازنا و الیگودرز بالاتر از سد کمندان، سیلاب با دبی حدود ۴۰ تا ۵۰ متر مکعب در ثانیه با توجه به شیب منطقه و سرعت بالا ، حجم رسوبات زیادی را با خود حمل کرده و با قطع درختان، سبب مسدود شدن دریچه های آبگیر تصفیه خانه های الیگودرز و ازنا و خسارت به پرورش ماهی در پایین دست شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: خوشبختانه سد کمندان سیلاب رودخانه را کنترل کرد و در پایین دست سد هیچگونه خسارتی نداشتیم.

او خاطر نشان کرد:  حجم آب سیلاب در پشت سد کمندان متوقف و کنترل شدو همکاران شرکت آب منطقه ای از روز گذشته تا کنون در منطقه حاضر بوده و تجهیزات و امکانات پیمانکار را به منطقه اعزام و مشغول بازگشایی دریچه های آبگیر هستند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان ادامه داد: بدلیل بالا بودن حجم رسوبات رودخانه و کدورت آب، در حال حاضر امکان انتقال آب به داخل شبکه آب شرب ازنا و الیگودرز وجود نداشته و به محض کاهش کدورت، دریچه ها باز و آب به تصفیه خانه فرستاده خواهد شد.

حسن نژاد افزود: متاسفانه بر اثر سیلاب ایستگاه  هیدرومتری شرکت هم دچار آسیب و خسارت شده و کار بازسازی و لایر‌وبی رودخانه در دستور کار قرار دارد.

 انتهای پیام   

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز