مرکز نشینان نگاهشان به لرستان متفاوت باشد

۱۴۰۱/۰۶/۰۳ - ۲۱:۴۷:۳۰
کد خبر: ۱۳۶۸۵۶۷
مرکز نشینان نگاهشان به لرستان متفاوت باشد
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مرکز نشینانی که در اجرای مصوبات کندی می کنند باید تلاش کنند تا قطار سازندگی در استان حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛  حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی  برگزار شده بود، اظهار کرد: یاد نعمت ها و ذکر خدا سبب می شود انسان شاکر باشد، یاد الطافی که خدا به بندگان دارد سبب محبت انسان به خدا می شود که محبت خدا در دل انسان جایگزین می شود، یاد قهر خدا سبب خوف انسان می گردد و یاد عظمت خدا سبب تواضع و فروتنی می گردد، یاد علم خدا سبب حیا و پاکدامنی و عفو و کرم خدا سبب امیدواری به درگاه الهی می شود.

او  افزود: طی دو روز گذشته لرستان میزبان رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه بود که شما در همین مدت با ظرفیت های استان لرستان از قبل آشنا بودید و از نزدیک هم مشاهده کردید و دیدید که می شود یک جمعیت چهار میلیونی در استان زندگی کنند در حالی که معیشتی آبرومندانه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: امکانات و استعدادهای استان به گونه ای است که امکانات اساسی در درون استان وجود دارد و باید تغییرات و تحولاتی رخ دهد تا این ظرفیتها بالفعل شود که در این راستا لرستان نیازمند چهار رویداد مهم است تا بتوانیم تحول همراه با جهش را در استان شاهد باشیم.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: اولین محور موضوع آب و سدهای نیمه تمام است، احداث سدهایی که مطالعات آنها انجام شده، سد معشوره با مخزن یک میلیارد و ۳۰۰ متر مکعب به گونه ای باشد که همه شهرهای استان بتوانند از این سد بهره برداری کنند و بهره مندی استان از سد بختیاری نیز که در درون استان لرستان است.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: دومین محور کارخانه ها و صنایع تعطیل شده است که حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان ثروت راکد در استان داریم که با هماهنگی قوه مجریه و قضاییه فعال و هزاران نفر از جوانان به کار مشغول می شوند و شاهد خوشحالی چهره والدین باشیم و این رنجی که در میان خانواده ها است و رمق را گرفته است رخت بربندد.

او تاکید کرد: در کنار اینها صنایع تبدیلی در استان لازم است و همچنین زمین های دیمی استان به میزان متوسط کشور برسند که در این صورت درآمد کشاورزان بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان می شود.

حجت الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: سومین محور تکمیل مراکز فرهنگی و دینی است، مراکزی به جهت سخت افزاری و نرم افزاری مانند مساجد، مصلی، فرهنگسرا، خانه عالم و موسسات قرآنی و فرهنگی و چهارمین محور هم مصوبات سفر ریاست جمهوری است و بخش های شستا و کوثر که در اختیار دولت است بتوانند در استان سرمایه گذاری کنند و این چهار محور اگر در کنار هم باشند می توانند تحول همراه با جهش را رقم بزند.

او عنوان  کرد: مرکز نشینان نگاهشان به لرستان متفاوت باشد، این استان هم در حفظ امنیت خود و در سراسر کشور دخالت دارد و باید تلاش شود آسیب های اجتماعی که در استان است برطرف گردد، بنده در نمازجمعه گفتم مرکز نشینانی که در اجرای مصوبات کندی می کنند باید تلاش کنند تا قطار سازندگی در استان حرکت کند لذا در سفر دوم ریاست جمهوری از طرف هزاران نفری که مصوبات تصویب شده ولی کندی در کار است، سوال می شود البته رفت و آمدها در استان آهنگ خوبی پیدا کرده و امیدواریم این رفت و آمدها ثمره خوبی را برای مردم در پی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: به آینده امیدوار هستیم چون نیروی انسانی انقلابی داریم و جوانان مومن انقلابی و پای کار در این استان فراوان بوده که رویش های انقلاب هستند و دارای تخصص می باشند، همچنین امکانات منابع طبیعی هم هست و با همت مسئولان قطعا فردای ما از امروز بهتر خواهد بود و با یاری خدا آینده روشنی را برای استان لرستان و هم برای ایران اسلامی پیش بینی می کنیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز