حدود ۳۳ درصد از بیماران بستری در مراکز درمانی مشهد را زائران تشکیل می دهند

۱۴۰۱/۰۶/۰۹ - ۱۱:۴۱:۱۶
کد خبر: ۱۳۷۱۱۳۳
حدود ۳۳ درصد از بیماران بستری در مراکز درمانی مشهد را زائران تشکیل می دهند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: به‌طور متوسط بین ۲۸.۱ تا ۳۳ درصد از مراجعان بستری در دانشگاه در طول یک ساله اخیر از زائران و مسافران بوده اند که یا در قالب گردشگری سلامت مراجعه کرده اند و یا اینکه برای سفر آمده و در هنگام سفر دچار مشکل و بیماری شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر شاپوربدیعی با اشاره به فعال بودن هفت هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در یک سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه بستری شدند و در کنار آن به یک میلیون و ۹۷۰ هزار نفر خدمات پاراکلینیکی اعم از خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی و غیره ارائه شده است.

دکتر شاپور بدیعی اظهار کرد: در این مدت در مراکز دانشگاهی به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر خدمت سرپایی ارائه شده است که معادل ۲۰۰ هزار مراجعه ماهانه بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در دوران همه گیری کرونا، ابتکارات مهمی همچون راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا در مشهد، اجرای مدیریت تخت‌های بیمارستانی و سامانه بررسی لحظه‌ای وضعیت اکسیژن مراکز درمانی در این دانشگاه به اجرا درآمد که این امر موجب مدیریت مناسب کرونا به ویژه از موج پنجم تاکنون شده است.

دکتر بدیعی، پوشش مشکلات بیماران خاص و پیوندی را از دیگر افتخارات این دانشگاه در روزهای کرونایی دانست و افزود: با تحویل دارو درب منزل این بیماران، هیچ مورد فوتی در موارد پیوندی در روزهای بحران کرونا ثبت نشد که این امر سبب صعود سه پله ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کسب رتبه دوم کشوری پس از استان فارس شد.

وی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷۲ متخصص در نوبت اول و ۸۱ متخصص در نوبت دوم در مناطق زیر پوشش این دانشگاه جذب شده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۹ درصدی داشته است.

دکتر بدیعی افزود: حضور متخصصان در رشته‌های مختلف درمانی، که در راستای توسعه عدالت در سلامت صورت گرفته است، موجب کاهش اعزام بیماران از مناطق به مرکز استان و دیگر شهرستان ها شده است.

وی با بیان اینکه فاصله اعزام‌ها از میانگین کشوری پایین‌تر بوده و این اقدام، در درمان بهتر و موثرتر بیماران بسیار حائز اهمیت بوده است، گفت: با تلاش مختصصان کاهش ۱۱ درصدی اعزام‌ها به ثبت رسید که به لحاظ هزینه‌ای کاهش قابل توجهی داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: راه‌اندازی بیمارستان ولایت، به عنوان نخستین بیمارستان تمام الکترونیک کشور که بهمن پارسال در مشهد به بهره‌برداری رسید، یک الگوی موفق بود که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بر آن داشت تا دیگر دانشگاه‌ها را به این سمت سوق دهد که از تجربیات دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز