بیمه سلامت به همه اقشار فاقد پوشش بیمه خدمات ارائه می کند

۱۴۰۱/۰۶/۱۳ - ۱۴:۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۳۷۲۸۵۶
بیمه سلامت به همه اقشار فاقد پوشش بیمه خدمات ارائه می کند
مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با بیان اینکه 420 هزار نفر در استان البرز تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: تمامی اقشار جامعه که زیرپوشش هیچ بیمه ای نیستند می توانند به صورت رایگان از بیمه سلامت استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، دکتر داود زارع صبح امروز یکشنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به طرح دارویار که از 23 تیرماه آغاز شده است، اظهار کرد: دراین طرح، ارز ترجیحی که به دارو تعلق گرفته و تا این زمان به شرکت های دارویی پرداخت می شد پس از 23 تیرماه این یارانه به مصرف کنندگان و بیمه شدگان انتقال یافت.

وی در ادامه افزود: هدف از این طرح مبارزه با قاچاق و کمبود دارو عنوان کرد چراکه در کشور گاها شاهد کمبود اقلامی از داروها بودیم که با اجرای این طرح مصرف کننده دیگر مبلغ افزایش یافته بابت دارو پرداخت نمی کند.

دکتر زارع با اشاره به اینکه حدود 93 درصد داروهای داخلی ارز ترجیحی به آنها تعلق گرفته است، گفت: سازمان بیمه این یارانه را به داروخانه ها سپس به مصرف کننده نهایی در نظر گرفته تا مبلغ اضافی به دارو پرداخت نکنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز تاکید کرد: اگر مصرف کنندگان دارویی را با رقم بالایی نسبت به گذشته خریداری کنند با شماره 1666 تماس گرفته و نسبت به افزایش دارو اطلاع دهند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در 9 منطقه در البرز و رسانه ملی در خصوص داروهای مشمول یارانه ترجیحی اطلاع رسانی شده است، گفت: برای اینکه دارویی گران خریداری نشود در وهله نخست بایستی نسخه حتما الکترونیکی باشد و بیماران مشمول خدمات بیمه ایی باشند.

وی ادامه داد: از 405 داروخانه بازدید به عمل آمده است که کمترین تخلف در خصوص داروهای یارانه ایی دیده شد، همچنین اگر شخصی به داروخانه مراجعه کند وازخدمات بیمه برخوردار نباشد به دفاتر پیشخوان دولت و یا سایت https://ihio.gov.ir نسبت به ثبت نام بیمه سلامت اقدام کند.

دکتر زارع در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح بیمه سلامت ایرانیان در سال جاری، گفت: حدود ۵.۵ تا ۶ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه رایگان سلامت قرار گرفتند.

وی بیان کرد: تمامی اقشار جامعه که زیرپوشش هیچ بیمه ای نیستند می توانند به صورت رایگان از بیمه سلامت استفاده کنند و بعد از سه ماه از زمان بیمه براساس ارزیابی ، آزمون وسع وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پذیرفته شده اگر فرد در دهک یک تا سه باشد، همچنان به صورت رایگان بیمه خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت البرزبا اشاره به اینکه سهم استان البرز از تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت 420 هزار نفر را شامل می شود، متذکر شد: 150 تا 200 هزار نفر در البرزهنوز تحت پوشش نیستند و این افراد مشمول تخفیف بیمه ای صد درصدی نمی شوند اما می توانند با وارد شدن به سایت بیمه سلامت دهک خود را مشخص و مشمول تخفیف بیمه ای شوند.

دکتر زارع  با اعلام اینکه 120 پزشک برای خدمات رسانی به افراد تحت پوشش بیمه آماده خدمات رسانی هستند، گفت: این پزشکان در اقدامات اولیه ضمن ویزیت، فشار خون و قند خونِ بیمار را کنترل  سپس به مراکز درمانی ارجاع می دهند.

وی با تاکید بر اینکه مردم را بایستی به سمت بیمه شدن ترغیب کرد، افزود: استان البرز از مناطق کم برخورداراست از این رو دانشگاه علوم پزشکی البرز درتوزیع و کیفیت پزشک در استان اقدام بیشتری کند تا دسترسی برای بیمه شده در بیمارستان های دولتی سهل و آسان شود.

مدیرکل بیمه سلامت البرز در پایان درخصوص پرداختی های بدهی بیمه سلامت البرز گفت: همه بدهی ها به داروخانه ها و پزشکان تا پایان مرداد ماه پرداخت شده است همچنین اعتباراتی برای حمایت از درمان ناروری بانوان هم ارائه شده که یکی از مزیت های بیمه سلامت است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز