مهار آتش سوزی جنگل کلاردشت/ حدود یک هکتار عرصه جنگلی سوخت

۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۱۳:۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۳۷۳۷۷۳
مهار آتش سوزی جنگل کلاردشت/ حدود یک هکتار عرصه جنگلی سوخت
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر از اطفای حریق جنگل کلاردشت خبرداد و گفت که در این حادثه حدود یک هکتار از عرصه جنگلی این منطقه کوهستانی در آتش سوخت. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، صبح یکشنبه یک فقره آتش سوزی در حدفاصل نقاط روستایی پیشمبور و پیمبور بالاتر از آبشار قلعه سنگی در عرصه جنگلی شهرستان کلاردشت رخ داد.

مسعود ملکی، افزود: حریق با همکاری و همراهی جوامع محلی، نیروهای بسیج ، سپاه ، هلال احمر ، محیط زیست نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و  اعزام یک فروند بالگرد پس از ۱۲ ساعت عملیات مهار شد.

این مسوول منابع طبیعی غرب مازندران نوع آتش سوزی را سطحی اعلام کرد و ادامه داد: سخت گذر و صخره ای بودن عرصه سبب طولانی شدن فرایند اطفای حریق جنگل در این منطقه  شد.

وی اضافه کرد: به خاطر سخت گذر بودن محل آتش سوزی در خواست بالگرد شد که با انجام پنج سورتی پرواز و آبگیری بسکت آن از دریاچه ولشت مرزن آباد چالوس آتش سوزی مهار شد. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران  علت وقوع آتش سوزی را عوامل  انسانی ذکر کرد. 

ملکی گفت که هم اکنون برای اطمینان بیشتر از مهار کامل حریق علاوه بر آماده باش نیروها ، بالگرد در فرودگاه نوشهر مستقر است و قرار است دقایق دیگر یک سورتی پرواز دیگر انجام دهد.

براساس آمار منابع رسمی ، طی پنج ماهه امسال حدود هفت فقره آتش سوزی در عرصه های جنگلی غرب مازندران رخ داد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۸ درصد کاهش داشته است. 

حدود ۵۵ هزارو ۶۶۰ هکتاراز اراضی ملی زیر پوشش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاردشت قرار دارد و بیشترین گونه های ارزشمند این منطقه از نوع انجیری، راش و ممرز است. 

مازندران دارای ۲ حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.

حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل ، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.شهرستان های نور ، نوشهر ، چالوس ، عباس آباد ، تنکابن ، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز