حسینی پور : شکوفایی فرصت های اقتصادی روستاهای مازندران در دستور کار قرار دارد

۱۴۰۱/۰۷/۱۷ - ۱۱:۰۱:۳۶
کد خبر: ۱۳۸۴۷۵۳
حسینی پور : شکوفایی فرصت های اقتصادی روستاهای مازندران در
دستور کار قرار دارد
استاندار، ظرفیت های روستایی مازندران را فرصتی برای شکوفایی اقتصادی دانست و گفت: در آینده نزدیک جهاد کشاورزی ۵۰۰ روستا را به عنوان روستاهای نمونه تولیدات کشاورزی معرفی خواهد کرد. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، استاندار مازندران با اشاره به اینکه طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی زیرساخت ها و امکانات خوبی در روستاهای استان فراهم شده است، گفت: از ظرفیت های ایجاد شده در این مناطق به خوبی و درستی برای توسعه اقتصادی روستاهای استان استفاده نشده و رویکرد ما استفاده مطلوب تر از این ظرفیت ها است.

سید محمود حسینی پور شنبه در مراسم روز ملی روستا و عشایر که در ساری برگزار شد، افزود: طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی زیرساخت‌ها و خدمات خوبی به روستاها گسیل شده است و ریل گذاری ارائه خدمات و توسعه در روستاهای مازندران انجام شده اما بررسی ها نشان می دهد آنگونه که می بایست از این ظرفیت ها برای توسعه اقتصادی استان استفاده می شد بهره و استفاده لازم صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین افتخارات جمهوری اسلامی ایران و بنیانگذار انقلاب اسلامی، احیای روستاها و توجه به این مناطق بوده است که باعث شد تا روستا از یوغ مظلومیت ناشی از اشرافی گری طاغوتیان خارج شود.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: در دوران طاغوت روستاها به نوعی در محدوده ای محصورو زندانی شده و از هرگونه امکانات و خدمات بی بهره بودند که با استقرار انقلاب اسلامی این حصارها برداشته شده است.

وی گفت: نتیجه بها دادن به روستاها و روستائیان ثمره اش آن شده است که امروز شاهد شکوفایی استعدادها و ظرفیت ها در بخش مختلف هستیم بطوری که بیشتر مدال آوران ورزشی المپیکی و مدیران کشور برخاسته از محیط روستاهای مازندران هستند.

حسینی پور افزود: اگر در جمهوری اسلامی ایران این فرصت سازی ها ایجاد نمی شد مطمنا ما نمی توانستیم امروز شاهد بروز و شکوفایی این استعدادها در جامعه باشیم.

وی یادآور شد: روستاهای مازندران آنچنان در عرصه تولید و فعالیت حضور دارند که همپای مناطق شهری در زمینه های مختلف فعال هستند و از خود افتخارات و اثرات خوبی را به نمایش می گذارند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه نباید روستاهای مازندران را تنها تولیدکننده محصولات بدانیم، افزود: روستاهای این استان مهد تمدن و فرهنگ کشورمان هستند و از دل همین مناطق علمای بزرگواری همچون آیت الله حسن زاده آملی ، آیت الله کوهستانی و شخصیت فرهنگی همچون نیما یوشیج سربرآورده است.

وی ادامه داد: همچنین در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید که بیش از ۸۰ درصد از آنها از جامعه روستاییان هستند بخش دیگری از درخشش روستاهای مازندران است.

حسینی پور گفت: پس از انقلاب اسلامی روستاها دچار تحولات بزرگی شدند و توجه ویژه ای به آنها شده است به طوری که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود همواره از روستاها و جایگاه آنها می فرمایند و رئیس دولت سیزدهم نیز با حضور مستمر در روستاها مسائل این مناطق را مورد بررسی قرار می دهند که این نشان دهنده توجه ویژه آیت الله رئیسی به این مناطق است.

استاندار مازندران از برنامه های توسعه ای استان خبر داد و گفت: در آینده نزدیک جهاد کشاورزی ۵۰۰ روستا را به عنوان روستاهای نمونه تولیدات کشاورزی معرفی خواهد کرد.

وی همچنین ورود صنایع تبدیلی به روستاها را به عنوان گام دیگر برای توسعه این مناطق نام برد و افزود: با توجه به ظرفیت و زیرساخت و نیروی انسانی موجود در روستاها می توانیم شاهد شکوفایی صنایع تبدیلی در این مناطق باشیم.

حسینی پور همچنین از طبیعت جذاب روستاها به عنوان فرصت خوبی برای توسعه گردشگری در روستاهای مازندران نام برد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز