معتمدیان: بانک‌های آذربایجان‌غربی تکالیف قانونی خود برای توسعه اشتغال را انجام دهند

۱۴۰۱/۰۸/۱۶ - ۱۲:۵۹:۵۵
کد خبر: ۱۳۹۵۹۸۳
معتمدیان: بانک‌های آذربایجان‌غربی تکالیف قانونی خود برای توسعه اشتغال را انجام دهند
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه همه نهادهای مسئول به ارتقای شاخص های اشتغال در استان و تلاش برای بهبود وضعیت موجود گفت: بانک های استان نسبت به انجام تکالیف قانونی خود برای اعطای تسهیلات در حوزه اشتغال، توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان در جلسه کارگروه اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال آذربایجان غربی افزود: باید عملکرد همه بخش ها به ویژه بانک ها در حوزه ارتقای شاخص های اشتغال در استان به عملکرد قابل قبول برسد و مردم به صورت واقعی از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین ظرفیت های آذربایجان غربی، توسعه بخش کشاورزی و ارتقای شاخص اشتغال در این بخش است که باید بانک ها به ویژه بانک تخصصی کشاورزی در این زمینه بیشتر اهتمام داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی یکی از سیاست های اصلی اجرای طرح تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را تثبیت جمعیت روستایی عنوان کرد و ادامه داد: طرح هایی که در این راستا تصویب شده و برای آنها تسهیلات در نظر گرفته می شود باید مبتنی بر مزیت های روستایی بوده و به خود روستاییان اختصاص یابد.

معتمدیان ادامه داد: منافع این تسهیلات باید به طور کامل به روستاییان برسد تا بتوانیم از مهاجرت آنان و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ از جمله ارومیه جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته سرمایه گذاری های بسیار خوبی به ویژه در حوزه توسعه عمرانی استان صورت گرفته که مزیت های قابل توجهی از جمله در بخش اشتغال داشته است. باید این مزیت ها توسط متولیان عمرانی بررسی و در آمارها میزان دقیق اشتغال ایجاد شده اعلام شود.

وی افزود: در یک سال گذشته ۹۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشته که میزان اشتغال آن باید احصا شده و در آمارهای مربوط به بخش اشتغال به صورت کامل و واقعی بیان شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز