آماده‌باش ۷۱ اکیپ راهداری برای اجرای طرح زمستانه در کردستان

۱۴۰۱/۰۸/۲۹ - ۰۸:۰۴:۴۶
کد خبر: ۱۴۰۱۰۳۴
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: ۵۲۰ نفر از پرسنل این اداره‌کل و ۱۳۵ نفر از پرسنل بخش خصوصی در قالب ۳۶ اکیپ دولتی و ۳۵ اکیپ خصوصی در حالت آماده‌باش و خدمت‌رسانی به مردم استان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ رامبد نوذری با بیان اینکه طرح راهداری زمستانه در استان از ۱۵ آبان جاری آغاز شده است، اظهار داشت: هم اکنون در استان ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار وجود دارد که برای استقرار ماشین‌آلات و پرسنل در حین اجرای طرح زمستانه ساماندهی شده‌اند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: تمهیدات لازم برای ارائه خدمات راهداری در فصل سرما و یخبندان در قالب طرح راهداری زمستانه در استان اندیشیده شده وعلاوه بر ذخیره شن و نمک، ماشین‌آلات برف‌روبی نیز تجهیز و در راهدارخانه‌ها مستقر شده‌اند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: ۳۵ هزار تن شن و ماسه برای نمک‌پاشی جاده‌ای استان در روز‌های یخبندان در راهدارخانه‌های استان ذخیره شده است.

وی یادآور شد: همچنین ۳۱۶ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در بخش دولتی و ۱۰۵ دستگاه در بخش خصوصی در اختیار راهداران قرار گرفته تا بتوانند در اسرع وقت نسبت به برف روبی و پاکسازی راه‌ها در مواقع بارش اقدام کنند.

نوذری با بیان اینکه پاکسازی راه‌های اصلی و فرعی استان برعهده اداره کل راهداری است، اضافه کرد: پاکسازی محورهای روستایی نیز به نیروهای بخش خصوصی واگذار شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: ۵۲۰ نفر از پرسنل اداره کل و ۱۳۵ نفر از پرسنل بخش خصوصی در قالب ۳۶ اکیپ دولتی و ۳۵ اکیپ خصوصی در حالت آماده‌باش و خدمت‌رسانی به مردم استان هستند.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

انتهای پیام/ ش

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز