فرماندار سنندج: مردم کردستان از حضور فرزندانشان در تجمعات جلوگیری کنند

۱۴۰۱/۰۸/۲۹ - ۰۸:۰۷:۴۴
کد خبر: ۱۴۰۱۰۳۶
فرماندار سنندج: مردم کردستان از حضور فرزندانشان در تجمعات جلوگیری کنند
فرماندار سنندج به مردم هشدار داد: این‌ روزها ضدانقلاب درصدد وارد کردن سلاح به کردستان و استمرار پروژه کشته‌‌سازی است لذا خانواده‌ها به‌ جد مراقب فرزندانشان باشند و اجازه حضور در تجمعات را ندهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ حسن عسکری در برنامه ویژه گفت‌وگوی خبری با رسانه ملی در ارتباطات با وقایع اخیر در کردستان و سنندج اظهار داشت: اعتراض حق مردم است، ممکن است در همه جای دنیا مردم بخشی از اقدامات و سیاست‌های حاکمیت را قبول نداشته و به اعتراضاتی داشته باشند، اما نحوه طرح مطالبات و نوع اعتراض مهم است که چگونه باید باشد.

فرماندار سنندج افزود: در یک سال اخیر در کشور برخی صنوف و اقشار اعتراضاتی داشته‌اند و حتی در مقابل مجلس شورای اسلامی هم تجمعاتی شکل گرفته و بعد مطالبه آن بررسی و پیگیری شده است اما اتفاقات اخیر در کردستان اعتراض نیست بلکه اغتشاش است و هیچ سودی برای مردم و حاکمیت نداشت.

وی اذعان کرد: از این جریانات تنها ‌کسانی تنها دشمنانی سود می‌برند که همواره دنبال خدشه به امنیت کشور و مردم هستند.

عسکری تصریح کرد: اتفاقات اخیر موجب ایجاد رعب و وحشت میان شهروندان شده و از لحاظ مادی نیز بیش از 100 میلیارد ریال به مبلمان شهری، سطل‌های زباله، پل‌های فلزی و ماشین‌آلات شهرداری خسارت وارد شده که با پول مردم تامین شده است و باید مجددا از جیب مردم جبران شود.

وی عنوان کرد: روز پنج‌شنبه هفته گذشته یکی از نیروهای اهل ‌سنت انتظامی کردستان در حین برگشت به منزل با لباس شخصی و در حالیکه حتی هیچ سلاحی به همراه نداشت به فجیع‌ترین شیوه به شهادت رسید، این دیگر اعتراض و طرح مطالبه نیست.

عسکری در ادامه گفت: اغتشاشات اخیر سبب کاهش سرمایه‌گذاری در استان کردستان شده و این درحالی‌ است که سال‌های سال با کار فرهنگی و در سایه امنیت پایدار، سرمایه‌گذاران را به حضور در کردستان و سرمایه‌‌گذاری دعوت کرده‌ایم اما این حوادث موجب از بین رفتن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مختلف از جمله ضربه به پتانسیل‌های حوزه گردشگری و همچنین لطمه به سیستم آموزشی و امر آموزش شده است.

وی عنوان کرد: دشمنان دنبال ایجاد جنگ داخلی، تجزیه‌طلبی و چپاول‌گری ثروت‌ها و سوریه‌سازی ایران هستند، دشمنان هر وقت پیشرفت ایران را دیده‌اند، بیشتر به دشمنی خود دامن زده‌اند، همان‌گونه که در طول یک سال اخیر اراده بسیار جدی از سوی دولت برای رفع مشکلات و بهبود وضعیت اقتصادی مردم شکل گرفته اما بدخواهان چشم دیدن آن را ندارند.

فرماندار سنندج یادآور شد: دشمنان به بهانه‌های مختلف و اتفاقات اخیر خواستار جلوگیری از اجرایی‌شدن برنامه‌های دولت و نظام در راستای رفع مشکلات مردم بوده اند و سیاست نظام و دولت این است که کم‌ترین آسیب به مردم وارد شود و این رویکرد باعث سوءاستفاده اغتشاشگران و دامن زدن به اغتشاشات شد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما