پایان عملیات مرمت و استحکام بخشی پل تاریخی کشکان لرستان

۱۴۰۱/۰۹/۰۱ - ۱۳:۵۷:۵۴
کد خبر: ۱۴۰۲۱۷۷
پایان عملیات مرمت و استحکام بخشی پل تاریخی کشکان لرستان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پایان عملیات فصل سوم مرمت و استحکام بخشی پل تاریخی کشکان شهرستان چگنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ عطا حسن‌پور با بیان خبر ، اظهار کرد: ‌در راستای حفاظت از پل تاریخی و ارزشمند کشکان فصل سوم مرمت و استحکام بخشی آن انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: پل تاریخی کشکان به عنوان مادر پل های تاریخی ایران یکی از بناهای ارشمند دوره ساسانیان به شمار می رود و حفاظت از آن در اولویت این اداره کل قرار دارد که در این راستا، اجرای هزار متر مکعب استحکام بخشی در بستر پل بر اساس اصول و منشور بین المللی صورت گرفته است.

او با بیان اینکه برای اجرای عملیات استحکام بخشی پل تاریخی کشکان امسال 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است ، گفت: «تمام مرمت صورت گرفته به صورت برگشت پذیر انجام شده است.

حسن پور عنوان کرد: در بازدید هفته پیش نماینده پایگاههای تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشکلات و آسیب های پل تاریخی کشکان مطرح شد تا نسبت به رفع آنها به منظور حفاظت از این اثر ماندگار تصمیم گیری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ، خاطرنشان کرد: با توجه به فصل بارندگی و احتمال جاری شدن سیل های فصلی و همچنین قرار گرفتن این پل تاریخی در مسیر رودخانه کشکان، به منظور اجرای عملیات ضروری و رفع خطر و انجام سازه نگهبان و کلاف کشی دوره پایه برای جلوگیری از ریزش احتمالی، نیازمند 30 میلیارد ریال اعتبار هستیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز