سامانه بارشی در راه کردستان

۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - ۱۷:۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۴۰۲۶۹۴
سامانه بارشی در راه کردستان
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: براساس پیش بینی‌های انجام شده موج جدید بارشی از اوایل روز جمعه، استان را در برمی گیرد و تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ علی پناهی  اظهار داشت: این سامانه بارشی از صبح روز جمعه وارد منطقه شده و پیش‌بینی می‌شود بیشتر شهرستان‌های مریوان، بانه، سرشیو، سقز، سروآباد، کامیاران و سنندج را در برگیرد، ضمن اینکه این سامانه تا اواخر روز شنبه فعال است اما روز یکشنبه بارش‌ها در حد احتمال خواهد بود.

وی با بیان اینکه احتمال اینکه این سامانه بارشی در ارتفاعات و گردنه‌ها به صورت برف باشد، زیاد است، گفت: همچنین آبگرفتگی معابر در نیمه غربی استان و سیلابی شدن رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب پیش‌بینی ‌می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان با بیان اینکه این سامانه در برخی نقاط استان فعال و در برخی نقاط ضعیف است، افزود: براین اساس در بخش شرقی استان همانند قروه و بیجار بین چهار تا پنج میلی‌متر، اما در بخش غربی ۴۰ تا ۵۰ میلی‌متر و بیشتر نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین به دمای هوای استان اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوای استان در روزهای جمعه و شنبه در طول روز روند کاهشی داشته باشد و صبح روز دوشنبه نیز احتمال یخبندان وجود دارد.

به گفته وی از امروز چهارشنبه تا قبل از ظهر روز پنجشنبه هوای استان پایدار خواهد بود و از پوشش ابر نیز کاسته می‌شود اما عصر روز پنجشنبه پوشش ابر افزایش یافته و از شب سیستم بارشی کم کم وارد استان خواهد شد.

پناهی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته مریوان با ۱۹ درجه سانتی‌گراد و بابارشانی با سه درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقطه استان بودند، دمای هوای سنندج هم بین سه و ۱۵ درجه در نوسان بود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز