اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و ترویج صنایع‌دستی در کردستان

۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - ۰۹:۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۴۰۲۸۳۶
اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و ترویج صنایع‌دستی در کردستان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: امسال اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان برای آموزش و ترویج رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  یعقوب گویلیان  در این‌باره اظهار کرد: در حال حاضر ۴۴ هزار کردستانی به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم در ۴۰ رشته صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم برای حمایت و پشتیبانی از هنرمندان و فعالان این حوزه خبر داد و افزود: مهارت‌آموزی و توانمندسازی افراد یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره برای توسعه این میراث ارزشمند است.

او عنوان کرد: به‌همین منظور از اول مهرماه سال‌جاری تا شهریورماه سال آینده، بالغ بر ۳ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و ترویج این هنر و انتقال آن به نسل جوان اختصاص داده شده است.

گویلیان گفت: این آموزش‌ها توسط شرکت کارآفرینان صنایع دستی کردستان(۱۲۱۳) برای ۳ هزار نفر به‌صورت عمومی و کوتاه مدت و ۵۰۰ نفر از شاغلان صنایع‌دستی در سطح استان اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: این دوره‌های آموزشی در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال‌گری، نازک‌کاری، البسه‌محلی، تولیدات چرم، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، شال‌بافی، قلم‌زنی و... برگزار می‌شود.

او یادآور شد: امید است با آموزش و مهارت آموزی هنرمندان این حوزه، شاهد رونق و تولید محصولات مختلف صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال‌ پایدار در استان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز