محسن رضایی : ساماندهی ساختار بودجه دولت در دستور کار است

۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - ۰۹:۵۷:۲۷
کد خبر: ۱۴۰۳۹۱۹
محسن رضایی : ساماندهی ساختار بودجه دولت در دستور کار است
محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در ساری با بیان اینکه ساماندهی ساختار بودجه دولت در دستور کار است، گفت: سند راهبردی اصلاحات پولی و مالی در برنامه کاری قرار دارد در حال حاضر برنامه ریزی کردیم که اختیارات به استاندار تفویض شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از مازندران، محسن رضایی در جلسه کارگروه دولت و بخش خصوصی استان مازندران، اظهار کرد: دشمن بیش از 40 سال در حال جنگ با کشور ما است و نمی‌گذارند سیاست، اقتصاد ملی داشته باشیم.
 
معاون ریاست جمهوری تصریح کرد: در حوادث اخیر مشخص شده که مردم مطالباتی دارند، مطالبه‌گری روی دوم سکه دموکراسی است، اگر در یک دموکراسی مردم انتخاب کنند و مطالبه گری نداشته باشند دموکراسی مرده است، موضوع عجیب کشور ما در دموکراسی‌های ما دخالت بیگانگان است.
 
رضایی خاطر نشان کرد: در اعتراضات جلیقه زردها اگر کشورهای دیگر دخالت می‌کردند چیزی از فرانسه باقی نمی‌ماند، در انتخابات ترامپ که متهم شده که روس‌ها از طریق فضای مجازی کمک کردند که انتخاب شود، اگر درست یا نادرست هم یک بار در دنیا اتفاق افتاده است.
 
مقام عالی معاونت اقتصادی نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: مردم مطالباتی دارند و مسؤولان شنیدند و حتما پیگیری می‌کنند اما چرا آمریکا، انگلیس و عربستان طبل جنگ می‌زنند به این دلیل که اینها نمی‌خواهند اقتصاد ملی و اقتدار ملی داشته باشیم.
 
این مسئول افزود : در اولین گام  مقابله با دشمن با قدرت گام برداشتیم، برای نخستین بار در کشور هیچ وقت قدرت دفاعی مثل امروز نداشتیم و در بیرون از مرزها به دنبال صادر کردن صلح و سازش و مبارزه با تروریسیم هستیم.
 
معاون رئیس جمهور یادآور شد: گام دوم توسعه اقتصادی در کشور است، تلاش های زیادی شده تا ما قله اقتصادی را فتح نکنیم اما با همه این احوال ما در اقتصاد پیش می‌بریم.
 
محسن رضایی اضافه کرد: در دولت مردمی در حال رفع تحریم‌ها هستیم، در دولت گذشته صادرات نفت ما به 400 هزار بشکه رسیده بود در حالی که در آبان ماه به یک میلیون بشکه رسیده است ، وقتی دشمن متوجه شکسته شدن تحریم‌ها شده و دشمن وقتی متوجه شده درهای اقتصادی از طریق کشورهای منطقه در حال باز شدن است با بهانه مطالبه گری مردم به دنبال ناامن کردن کشور هستند و همان نتایج که از جنگ تحریم‌ها نگرفتند در بحث ناامن کردن کشور به دست آورند.
 
محسن رضایی با اعلام اینکه دولت اقدامات زیرساختی و روزمره را به موازات هم پیش می‌برد، گفت: اگر این دو موضوع با همدیگر پیش نرود مانند دولت‌های گذشته دچار مشکل می‌شویم که متولی اقدامات زیرساختی بنده هستم.
 
رضایی اضافه کرد: یکی از ارکان تولید ثروت در کشور ترانزیت بوده است، امروز غیر از صادرات ما تزانیت هم می‌توانیم داشته باشیم و سوآب هم در دستور کار است، ایران عضو شانگ‌های شده در اورآسیا عضو شدیم و به دنبال عضویت در بریکس هستیم.
 
معاون رئیس جمهور یادآور شد: در مسئله تجارت، حمل و نقل بندر و کریدورهای شمال جنوب را جدی گرفتیم و جز زیرساخت‌های است که شروع شده، نمایشگاه‌های کالاهای ایرانی در روسیه، قطر، ازبکستان شروع شده که بسیار موثر و تعیین کننده است.
 
معاون اقتصادی دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: ساماندهی ساختار بودجه دولت در دستور کار است،سند راهبردی اصلاحات پولی و مالی در برنامه کاری قرار دارد در حال حاضر برنامه ریزی کردیم که حداقل اختیارات به استاندار تفویض شود.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: مشکلات روزمره را آمادگی داریم که حل و فصل کنیم، توجه ویژه به ستاد تسهیل در دستور کار دولت قرار دارد و انتظار داریم که کارآفرینان جدی بگیرد هر مقداری که استاندار تصمیم بگیرد در استان حل و فصل شود و هر مقداری که تهران پیگیری شود. رضائی یادآور شد: مطمئن باشید ما می‌توانیم گام دوم را با قدرت برداریم و نیاز به انسجام و وحدت بیشتر است  و سعی کنیم که همان روحیه که در رزمندگان با دست خالی پنج استان اشغال شده را آزاد کنند امروز هم می‌توانیم زمینه توسعه اقتصادی کشور را فراهم کنیم.
 
مقام عالی اقتصادی ریاست جمهوری خواستار توجه به زنجیره ارزش کشاورزی در استان شد و گفت: طرح توسعه کشاورزی صنعتی در دستور کار قرار بگیرد، کشاورزی زمانی در مازندران صنعتی می‌شود که از ابتدا از اصلاح بذر، تامین آب، الگوی کشت، بازاریابی و صادرات این زنجیره کامل شود و اگر این کار انجام نشود بسیاری از فعالان اقتصادی دچار می‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز