سرمایه های انسانی را نیمکت نشین بازی های سیاسی نکنید

۱۴۰۱/۱۰/۰۵ - ۰۹:۰۷:۵۱
کد خبر: ۱۴۱۵۵۲۸
سرمایه های انسانی را نیمکت نشین بازی های سیاسی نکنید
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: آقای شهردار به جای بذل مدیریت ها در تامین رضایت گروه های سیاسی، انتخاباتی و افراد خارج از شهرداری به انگیزه و جلب رضایت همکارانتان در شهرداری بیندیشید و بیش از این، سرمایه های انسانی را نیمکت نشین بازی های سیاسی نکنید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، جواد چپردار صبح دوشنبه در نطق پیش از دستور هشتاد و ششمین جلسه رسمی شورای شهر اظهار کرد: واقعیت آن است که خواسته یا نا خواسته در طول یک سال و نیم گذشته از عمر شورا بیش از اندازه درگیر انتخاب شهردار و حواشی انتصابات بوده و به همین میزان و بیشتر از امور جاری و مدیریت شهری غفلت داشته ایم؛ کاش می شد هم ما در شورا و هم شهردار با تعقل و صداقت به فصل مشترک کارآمدی در انتصاب رضایت می دادیم و مبنای ممیزی، تعامل و کلنجار با شهردار منتخب را از دایره انتصابات به میدان کار و مطالبات مردم می بردیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه البته تذکر را اول و بیشتر بر خود لازم دانسته و قول بر رعایت آن می دهم و در مرحله بعد، استدعا و انتظار موکد از دوستان عضو شورا و شهردار دارم، خطاب به شهردار کرج بیان کرد: این شورا برای رسیدن به جنابعالی به عنوان شهردار کلانشهر کرج مسیر بسیار دشوار، پرمرارت و حساسی را طی کرد و بنا بر ملاحظات، مصالح و استعلام استمزاجی از میان گزینه های حداقلی و به سبب بی توجهی محرز وزیر کشور به استفساریه شورای اسلامی در معیت اکثریت آرا به شما رسید.

چپردار افزود: با همه آن فراز و نشیب ها، صدور ابلاغ از سوی وزارت کشور محقق شد، اگر این نقض آشکار در عمل به قانون واقع نمی شد، شورا متهم به تعلل یا تحت فشار افکار عمومی و توصیه دستگاه های نظارتی و قضایی به تعجیل در انتخاب و تمکین مصلحتی مجاب نمی شد. با گلایه از سبک و سیاق احراز و تایید صلاحیت گزینه ها در وزارت کشور، من نه در احراز کارآمدی بلکه به تعقل، تعهد، صداقت و پاکدستی شما رای دادم و نقض و کسر در کارآمدی را در شایسته گزینی و هم افزایی تیم مدیریتی‌ انتظار جبران داشته و دارم.

وی عنوان کرد: با حساب ایام سرپرستی قریب به سه ماه توفیق مدیریت کلان شهرداری کرج را یافته اید. مشورت با بزرگان، بهره مندی از تجربه مدیران پاکدست و احصای نظر دلسوزان واقعی انقلاب برای موفقیت و اتخاذ تصمیمات شایسته و درست، بلا اشکال است ولیکن بهره گیری از نظرات نظارتی شورای اسلامی شهر البته برابر مقررات باید در اولویت امورتان باشد، قائل به آن باشید که شورای اسلامی شهر و نظر اکثریت و همراهی اتفاق آن ها مبنای انتخاب شماست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: با وجود آنکه بنای ما در شورا، حمایت قاطعانه و مشفقانه از شهردار منتخب، استمرار موفقیت و کارآمدی بیشتر در مدیریت شهری واقع شده ولیکن همواره یادتان باشد که تذکر، سوال و حتی استیضاح از حقوق موثر، مسلم و قانونی اعضا بوده، هست و خواهد بود. برادر عزیزم بی تردید بهترین اتفاق برای شما، ما و مردم عزیز، تثبیت مدیریت شما تا آخرین روز و ساعت از عمر شورای ششم است و من از عمق جان، صادقانه دعا می کنم و در استمرار این موهبت به سهم یا بضاعت اندک در معیت شما هستم.

چپردار اذعان کرد: البته در این مسیر شرایطی را نیز مد نظر دارم؛ اینکه تعقل، پاکدستی و شایسته گزینی را صادقانه محقق کنید و تعامل با اعضای شورا وفق مقررات رعایت و حرمت های دو سویه صیانت شود. گمان ناتوان شمردن شورا در برکناری شهردار منتخب، تهدید انحلال شورا و نشر اخبار استعفاء از هر مصدری که باشد شایعه، رویه و تحلیل بسیار ناصوابی است که بهای اثبات صواب یا صحت آن برقراری یک جلسه فوق العاده در صحن علنی شورا خواهد بود که تجربه آن را داشته ایم.

وی عنوان کرد: مشورت اعضا از روی دلسوزی در حوزه تخصصی، کمیسیون ها یا شایسته گزینی را دخالت در انتصاب ندانید و به همان میزان دخالت اعضا در امور اجرایی خارج از عرف یا اصرار در مصادیق ناکارآمد را بالاجبار یا از رودربایستی محقق در ابلاغ یا خرج تعاملات نکنید. قرائن و اخبار موثق در توصیه یا اصرار برخی به انتصاب گزینه های ناکارآمد و بلاوجه در جانمایی معاونت ها و نفرات اول سازمان ها یا مناطق به شماست، هر اندازه که مقاومت بر شایسته گزینی تان ستودنی است، تسلیم، ابلاغ موارد یا باج خواهی به شدت مورد تذکر دلسوزان بوده و به نفع مردم نخواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: اگر شورا برای انتخاب، موفقیت، کارآمدی و ماندگاری شما اهتمام داشته و دارد، شما هم در حمایت و صیانت از حقوق و حرمت اعضا و شاکله شورای اسلامی شهر موظف به اهتمام، صداقت، دفاع و رعایت موکد هستید. در قائم مقامی، معاونت های مرکزی و مدیریت های مناطق و سازمان ها به ابقاء یا انتخاب کارآمدترین همکاران بیندیشید؛ خلاف آن با تعقل مورد توافق مغایرت و بی انگیزگی پرسنل شایسته را به دنبال دارد.

چپردار خاطرنشان کرد: در اجرا، تکمیل یا افتتاح پروژه های عمرانی اشراف مطالعاتی و عملیاتی را احصا کنید و در سیاست ها و برنامه ها در این حوزه با کمیسیون های شورای اسلامی به گفتمان واحد و در جلسات و طرح اقدامات به مواضع مشترک، دقیق و اجرایی موثر برسید که تکمیل و افتتاح قطار شهری، بزرگراه شمالی و پسماند از جمله مهم ترین آن ها هستند.

وی ادامه داد: در تبیین اقدامات موفق شورای ششم و شهرداری در پروژه های استانی یا ملی اهتمام و هوشمندی داشته باشید به طوریکه این پروژه ها با دخالت یا گماردن مدیریت ها یا پیمان های تحمیلی یا وارداتی در سهم عملکردی سایر دستگاه ها فاکتور یا گزارش و مثل همیشه قلک شهرداری فقط بستانکار میراث هزار میلیاردی نشود. پک های رفاهی، افزایش رفاه کارکنان و لوایح از این دست، شاید در مواردی خوب باشد، ولی خوب تر آنکه، بدانید این امور اولویت مدیریت شهری و اسباب ماندگاری نیست.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه دخل و خرج شهرداری را مدیریت کنید و با بذل بیت المال سبب انباشت بیشتر اولویت ها و قصور در خدمات نشوید. اگر جایی در انتصابات، مواضع اجرایی و اقدامات عمرانی به خطا یا مغایر با کارآمدی عمل کردید، شجاعت جبران و اصلاح را داشته باشید و به خطای محرز اصرار نورزید و انتصابات را خرج تعاملات نکنید. مسئولیت انتصابات با شماست، همانگونه که مسئولیت انتخاب شما بر عهده ماست.

چپردار افزود: اگر مشورتی هم از جانب برخی اعضای شورا در مواردی مترتب یا مفروض باشد، نهایتاً کارآمدی، شایستگی و پاکدستی در انتصاب را ملاک عمل بدانید. رضایت ما حجت نیست، اگر کار صادقانه، رضایت مردم و رضای خدا نباشد، در این ماراتن به جایی نمی رسیم. در بهره مندی از پتانسیل نیروهای بومی با همه مرارت ها و ملاحظات به شما اطمینان کردیم، شما هم در انتصاب معاونین و مدیران از پتانسیل های شایسته، کارآمد، پاکدست و از میان نیروهای شهرداری بهره ببرید.

وی بیان کرد: آقای شهردارِ منتخب و بومی به ماموریت های خارج از شهرداری، شهر یا استان اصلاً نیندیشید. بی تردید من، شما یا هر انتخاب دیگری از میان پتانسیل های بومی به عنوان شهردار کلانشهر کرج، واجد کارآمدی صددرصدی نیست، ولیکن بهره مندی از مدیران موجه و مورد وثوق بدنه شهرداری می تواند در جانمایی پست های قائم مقامی، معاونت های تخصصی، مدیران میانی و در معیتتان این صددرصدی را احصا کند. به نظر کارآمدی، عدالت و تدبیر بیش از این لازم بوده و هست که باید ملحوظ نظرتان باشد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: این اندیشه که انتخاب مدیران قابل و مورد وثوق در معیت مدیران ارشد رقیب، جایگزین و یا مانع استمرار در ماندگاری می شوند، آفت موفقیت هاست، تجربه و سبقه مدیریت ها و سرعت انتخاب و استیضاح این شورا خلاف آن را ثابت کرده است. آقای شهردار مسئولیت ماموریت نیروهای کارآمدی همچون منوچهر غفاری به استانداری حاصل اندیشه سیاسی، سوء تدبیر، نابلدی مدیریت و خطای فاحش شماست.

چپردار اظهار کرد: همانطور که حذف مدیر با انگیزه، جوان و موفقی همچون شریف کاظمی و رونمایی از پازل های تکراری، منقضی، جامانده، رانتی یا نابلد در مدیریت دور از انصاف، تعقل و عدالت است. نام، نطق و منصب های من، شما و سایر اعضا نیست که می ماند، بلکه پروژه های عمرانی، زیست محیطی، خدماتی و رضایت مردم ماندگارمان می کند اجرا و تکمیل پروژه های مهم قطار شهری، بزرگراه شمالی و پسماند جدیت، اشراف و اهتمام بیشتری می طلبد، تاکنونتان که اصلاً مطلوب نیست.

وی اظهار کرد: آثار نفوذ، پشت پرده های فساد، باج خواهی، منفعت طلبی، سیاست زدگی و اندیشه های انتخاباتی، صَرف وقت و بودجه شهرداری در این مسیر بیهوده و باطل است، نگرانی من در قرائن جاری جدی است، شما در شهرداری و ما در شورا، ثابت کنیم این تذکر، نقد یا تحلیل از اساس باطل است. آقای شهردار من درخواستی در انتصابات برای شما نه داشته و نه دارم، در عوض تلاش خواهم کرد تا در متن کارها، مشورت و تکالیف در معیت شهردار منتخب باشم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: ولیکن در شایستگی مدیران انتصابی به ویژه در سازمان های تخصصی و مرتبط با کمیسیون، مشورت شما را نشانه تعقل و یا کاربلدی و غیر از آن را نهایت بی تدبیری و نقض در صداقت می دانم. به جای بذل مدیریت ها در تامین رضایت گروه های سیاسی، انتخاباتی و افراد خارج از شهرداری به انگیزه و جلب رضایت همکارانتان در شهرداری بیندیشید و بیش از این، سرمایه های انسانی را نیمکت نشین بازی های سیاسی نکنید.

چپردار اظهار کرد: در انتخاب قائم مقام و برخی از مدیران مناطق یا سازمان ها عدم کارآمدی را به کرات تذکر مشفقانه داده ام، اگر ناکارآمد گزینی برخی از لپ لپ های مدیریتی و نادیده انگاری به کارآمدی باقی پتانسیل های موجود اصلاح نشود یا در سایر موارد نیز این سبک محقق شود، به تذکر اکتفا نخواهم کرد و از بکارگیری های مکرر، رانتی، تعاملی و رفت و برگشتی برخی از پازل های کاغذی به وقتش از این تریبون، مورد به مورد سوال می کنم.

وی اظهار کرد: آقای شهردار به حق، بی تردید و بلادرنگ افکار عمومی، قلم های منصف و چشم های بیدار رفتار و عملکرد ما و شما را به قضاوت نشسته و آنجا که ملاک انتصاب شما یا دغدغه ما در کارآمدی نباشد، مصادیق منتصب ضمیر خود دیر یا زود هویدا و صحت تذکرات و انتقادات به حق عیان خواهد شد. در ابلاغ هایتان از پایین به بالا و بدون اطلاع معاونت و مدیریت سازمان های مستقر آغاز طریق و یا برای مدیران محتمل، پیش از موعد و با سلیقه خودتان تعیین تکلیف کرده اید.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه این شیوه با تدبیر، در آمدن امور و اختیارات تفویضی از هر منظری مغایرت دارد، خاطرنشان کرد: تکریم و بهره مندی از پتانسیل مدیریتی بانوان همکار، عفیف و متخصص را نیز در دستور کار خود قرار دهید. 

وی متذکر شد: حرف آخر؛ قدر موهبت این نوکری و مسئولیت را بدانید و بدانیم. ما در شورا، نشان داده ایم که با کسی در استمرار انتخاب عهد اخوت نبسته ایم، چون برای هر دقیقه از این انتخاب و خرج بیت المال مسئولیت داریم و باید به زمین و زمان پاسخ دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز