سمیه قاسمی : زنان مازندران اثرگذاری قابل اعتنایی در حوزه‌های مختلف دارند

۱۴۰۱/۱۰/۱۴ - ۱۱:۵۶:۳۱
کد خبر: ۱۴۱۸۹۲۴
سمیه قاسمی : زنان مازندران اثرگذاری قابل اعتنایی در حوزه‌های مختلف دارند
جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی کمیته بانوان ستاد گرامیداشت مقام زن و روز مادر و همچنین دهه مبارک فجر به ریاست سمیه قاسمی طوسی، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری و با حضور اصغری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و نمایندگان امور بانوان فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، قاسمی طوسی در این نشست ضمن گرامیداشت مناسبت‌های پیش رو و یاد و خاطر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: جای خالی این سرباز فداکار میهن، در شرایط کنونی احساس می‌شود.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) الگوی بی‌بدیل و کامل در همه عرصه‌های زندگی و همیشه تاریخ برای بانوان می‌باشند، اثرگذاری و برکت وجود مبارک ایشان در برهه‌های مختلف و در زمان دفاع مقدس همواره مشهود بوده و با تاسی به این بانوی بزرگوار رشادت‌ها و جانفشانی هایی را از زنان مشاهده کردیم و با توسل به این بانوی با کرامت گره‌گشایی های مختلف اتفاق افتاد.

قاسمی طوسی افزود: با توجه به در پیش بودن هفته زن و دهه مبارک فجر، اجرای برنامه‌های منسجم و هدفمند در راستای اهداف سازمانی حوزه زنان و خانواده با همکاری موثر کلیه نهادها مورد انتظار است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به نقش زنان مازندران در عرصه‌های مختلف انقلاب، گفت: زنان مازندران اثرگذاری قابل اعتنایی در حوزه‌های مختلف دارند و باید این نقش در سطح جامعه برجسته شود.

قاسمی طوسی با اشاره به نمایشگاه توانمندی‌های زنان استان که هفته گذشته برگزار شد، گفت: بخشی از این اثرگذاری در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

وی در همین زمینه افزود: بانوان مازندرانی ۳۵٪ در حوزه صنایع دستی، ۶۰٪ صنایع تبدیلی و کشاورزی، ۹۰٪ نوغانداری، ۵۰٪ دام و‌طیور و ۱۹٪ در حوزه صنعت فعالیت دارند.

قاسمی طوسی در ادامه بیان داشت: یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری که در دستور کار دولت سیزدهم نیز قرار دارد، موضوع جمعیت است که شخص رییس جمهور در ستاد ملی خانواده و جمعیت وظایف دستگاه ها رو گوشزد می‌کنند، لذا انتظار داریم در اجرای برنامه‌های مناسبتی نیز حتما به ضرورت جوانی جمعیت و فرزندآوری توجه شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به این‌که ماهیت هفته زن و دهه مبارک فجر جشن و شادمانی است بر ایجاد نشاط اجتماعی در اجرای برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: در کنار غبارروبی گلزار شهدا و تکریم مادران و‌ همسران شهدا، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه‌های توانمندی بانوان در شهرها و روستاها، ایستگاه سلامت و ….یکی از برنامه‌های شاخص اجرایی در این ایام جشن میلاد کوثر در مرکز استان و برپایی میز خدمت و ارتباط مردمی ویژه بانوان است.

انتهای پیام

نظر شما